آیا گردو ویتامین دی دارد؟

فهرست

مغز گردو که در واقع همان میوه درخت گردو است یک آجیل چروکیده و مملو از چربی های مفید است. آنها در یک پوسته سخت رشد می کنند که پس از شکستن، مغز گردو نمایان می شود. سپس به دو قسمت تقسیم می‌شود، به همین دلیل است که معمولاً آنها را به صورت بخش‌هایی مسطح می‌بینید. گردو معمولا به صورت خام یا بو داده مصرف می شود. ما در این مقاله به سوال آیا گردو ویتامین دی دارد؟ پاسخ میدهیم.

آیا فکر می کنید گردو حاوی ویتامین دی است ؟

ویتامین D با سایر مواد مغذی متفاوت است زیرا بدن ما قادر است آن را با کمک نور خورشید بسازد. از نظر علمی، اگر مدت زمان کافی را زیر نور خورشید بگذرانیم، نیازی به ویتامین D موجود در غذا نداریم، اما عواملی وجود دارند مانع قرار گرفتن افراد در معرض نور خورشید می‌شوند. این عوامل می تواند شامل مدت زمانی از سال یا مدت زمانی از روز و یا حتی نوع لباس‌هایی در بیرون یا داخل خانه می‌پوشیم باشد.

فعالیت‌هایی مثل استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و حتی آلودگی‌های پوستی می‌توانند در سنتز ویتامین D اختلال ایجاد کنند. بنابراین منبع غذایی مهم است. دو نوع مهم ویتامین D شاملD3  با منبع حیوانی به نام کوله کلسیفرول (شایع ترین نوع در مکمل ها) و D2 با منبع گیاهی به نام ارگوکلسیفرول می شود. مهمترین نقش ویتامین D در رشد استخوان ها است، زیرا به جذب کلسیم کمک می کند. همچنین در عملکرد سیستم ایمنی، سیستم عصبی، ماهیچه ها و پوست مهم است.

ظرفی زیبا حاوی مغز گردو

مهمترین منابع ویتامین D

اخیراً نشان داده شده است که در درمان بیماری های خودایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس و فیبرومیالژیا مفید است. کمبود ویتامین D ارتباط نزدیکی با راشیتیسم، پوکی استخوان، استئومالاسی دارد و در افراد مسن منجر به شکستگی استخوان می شود. مهمترین منابع ویتامین D در کنار نور خورشید علاوه بر گردو شامل کره و شیر غنی شده، روغن کبد ماهی، تخم مرغ، جوانه دانه ها، گوشت گاو است.

مقاله مرتبط : برترین خواص گردو را بدانید.

اما در هریک از مواد غذایی فوق، مقدار مشخصی از ویتامین D را می توان یافت. این مقادیر توسط کارشناسان محاسبه و تبدیل شده است. در میان لیست مواد غذایی مختلف در پایگاه داده های کارشناسان تغذیه، بیشترین میزان ویتامین D در گردو بخصوص گردوی سیاه یافت می شود. لطفاً توجه داشته باشید که میزان ویتامین D در مقدار مساوی و دقیق 100 گرم از هر یک غذاهای فوق اندازه گیری شد. بنابراین می توان به سوال آیا گردو ویتامین دی دارد یک پاسخ قطعی داد.

با این حال، هنگام ارزیابی نیازهای تغذیه ای، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها در نظر بگیرید. پیشنهاد آجیل و خشکبار  رویال این است که هنگام مصرف غذاهای حاوی ویتامین D، اندازه وعده‌های معمول از هر غذا را نیز در نظر بگیرید.

در این مطب به سوال آیا گردو ویتامین دی دارد پاسخ دادیم. خورشید منبع خوبی برای جذب ویتامین دی برای بدن است. ولی شرایط مانع استفاده ما از این منبع می شود. پس بهترین منبع جایگزین گردو و دیگر مواد غذایی ذکر شده هستند. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *