سوهان 

در هر صفحه
نمایش 1 - 20 از 29 محصول
نمایش 1 - 20 از 29 محصول

سوهان

خرید سوهان و مصرف انواع آن مانند سوهان کنجدی، عسلی، گردویی و غیره به دلیل ترکیبات مقوی آن فواید بسیاری برای بدن دارد. سوهان  یکی از انواع شیرینی و تنقلات است که خوش عطر و طعم است و کودکان نیز علاقه بسیاری به خوردن آن دارند و مصرف آن برای کودکان و همچنین بزرگسالان هیچگونه ضرری ندارد.

در ترکیبات آن موادی مانند زرده ی تخم مرغ، کره، زعفران، جوانه گندم و غیره استفاده شده است که هر یک به تنهایی برای بدن ضروری و مفید می باشند. یکی از انواع آن سوهان کنجدی است که علاوه بر این ترکیبات دارای مقدار زیادی کنجد است. کنجد موجود در آن برای استخوان ها بسیار مفید است، زیرا کنجد سرشار از کلسیم می باشد و خواصی برابر با شیر دارد.

در سوهان از انواع مختلف مغز ها استفاده می شود و آن به عنوان یک نمونه از تنقلات هم مفید است هم با ظاهر زیبا باعث رنگ بخشیدن به مهمانی ها می شود. یک نمونه ی دیگر آن، سوهان گزی است که طعم و مزه هردو نوع خوراکی یعنی سوهان و گز را یکجا دارد و بسیار پرطرفدار می باشد.

خرید سوهان

بسیاری از افراد می توانند آن را در منزل تهیه کنند، اما بعضی نیز خرید سوهان را ترجیح می دهند. سوهانی که برای مدت طولانی و در گرما نگهداری شده باشد ظاهر مناسبی ندارد و معمولا به نایلون بسته بندی خود می چسبد. همچنین اگر کهنه باشد حالت تردی خود را از دست می دهد و شکل اولیه خود را ندارد.

بنابراین یکی از راه های تشخیص سوهان مرغوب و تازه در هنگام خرید، توجه به ظاهر آن  است. سوهانی که حالت چسبنده داشته باشد و کره موجود در آن آب شده باشد، مناسب نیست و نباید آن را خریداری کرد.

 

خواص سوهان

یکی از ترکیبات اصلی سوهان ،زرده ی تخم مرغ می باشد. زرده ی تخم مرغ پروتئین بسیاری دارد و این پروتئین در سوخت و ساز بهتر، افزایش عملکرد عضلات و نیز در افزایش کارایی سیستم اعصاب موثر است. بنابراین می توان آن را در رژیم غذایی خود قرار داد و سوهان را به عنوان میان وعده ای که پروتئین لازم دارد مصرف کرد.

جوانه گندم نیز در آن استفاده می شود و در آن ویتامین های بسیار، کلسیم و دیگر مواد مفید برای بدن وجود دارد، اما در مصرف آن باید دقت کرد، زیرا اگر بیش از اندازه مصرف شود می تواند باعث چاقی شود. یکی از مغز هایی که می تواند در ترکیبات سوهان قرار گیرد پسته است. پسته پتاسیم زیادی دارد و این پتاسیم می تواند مبتلا شدن به سرطان را به میزان زیادی کاهش دهد.

از خواص دیگر آن می توان به تامین انرژی و افزایش عملکرد در طول روز اشاره کرد. وجود قند و کره حیوانی این کالری بسیار را فراهم می کنند و فرد در هنگام فعالیت دچار ضعف نخواهد شد.

وجود زعفران در سوهان نیز باعث می شود که بوی زرده تخم مرغ گرفته شود و نیز طعم آن را منحصر به فرد کند. زعفران علاوه بر طعم و عطر خاص، باعث کاهش کلسترول می شود. همچنین زعفران بسیار نشاط آور است و در زمان ناراحتی و افسردگی به افزایش شادابی کمک خواهد کرد. زردچوبه نیز بجای زعفران می تواند در ترکیبات آن قرار بگیرد و مصرف آن به دلیل خواصی که دارد بسیار ارزشمند می باشد.

راهنمای خرید سوهان

سوهان را از مکان های کاملا بهداشتی تهیه کنید. شهد موجود در سوهان های مختلف باعث جذب آلودگی و گرد و غبار می شود. بنابراین اگر روی سوهان باز باشد می تواند منشاء بیماری های بسیاری شود. همچنین در زمان خرید به نوع بسته بندی و چیدمان سوهان دقت کنید. اگر به شکل نامناسب بسته بندی شده باشد خرد و تکه تکه می شود و ظاهر نامطلوبی به خود می گیرد.

به بوی آن هنگام خرید نیز دقت کنید. اگر مدت زمان طولانی سوهان مانده باشد بجای داشتن بوی مطبوع به دلیل ادویه ها، بوی ناخوشایند و بدی خواهد داشت و دیگر قابل مصرف نمی باشد. بسیاری برای حفظ ظاهر مناسب سوهان میان ردیف ها از کاغذ های روغنی استفاده می کنند و زمانی که سوهان اینگونه بسته بندی شده باشد استفاده از آن به مراتب راحت تر می باشد

طرز نگهداری سوهان

اگر به ترکیبات سوهان دقت کرده باشید در آن مقادیر بسیار کره و در برخی موارد روغن حیوانی، زرده تخم مرغ و مغز استفاده شده است. این مواد هم می توانند مفید هم مضر باشد. تمامی این مواد اگر در کنار وسایل گرمایشی مانند بخاری یا نور شدید خورشید قرار بگیرند خراب و فاسد می شوند.

بنابراین سوهان ، بعد از خرید و در منزل، باید از نور و گرما دور نگه داشته شود. گرما باعث فاسد شدن و چسبیده شدن سوهان به یکدیگر می شود. اگر قصد مصرف سوهان تا حداقل یک الی دو هفته داشته باشید می توانید آن را در یخچال نگه دارید، اما اگر برای مدت طولانی تری قرار است نگهداری شود باید در فریزر نگهداری شود. فریزر سوهان را با طعم و ظاهر اولیه حفظ می کند.

بنابراین مکان نگهداری آن باید خنک باشد و ظرف نگهداری سوهان نیز باید محکم و کیپ باشد. سوهان همچنین باید دور از نم و رطوبت نگهداری شود، زیرا یکی از عوامل اصلی در خراب شدن سوهان رطوبت است. به همین دلیل مکان خشک می تواند مکان مناسبی برای نگهداری طولانی آن باشد.