با عوارض پسته آشنا شوید

فهرست

آیا با عوارض پسته بعنوان یک آجیل آشنا هستید؟ دانستن این مطالب به شما کمک می کند تا بیش از حد از آن استفاده نکنید و از آن به درستی نگهداری کنید.در این مطلب می خواهیم شما را با عوارض پسته آشنا کنیم.

معرفی برخی از مضرات پسته

در ادامه به توضیح برخی مضرات عوارض پسته می پردازیم:

تولید آفلاتوکسین

یکی از مضرات پسته هایی که در شرایط نامناسب نگهداری می شوند این است که می توانند آفلاتوکسین ایجاد کنند. آفلاتوکسین ها مایکوتوکسین هایی با اثرات سمی، سرطان زا و کشنده هستند. بنابراین، نگهداری پسته باید تحت شرایط بهداشتی انجام شود. قبل از مصرف اطمینان حاصل کنید که طعم و بوی بدی نداشته باشند.

افزایش وزن

پسته یک میان وعده در دسترس برای خوردن است، بنابراین شما تمایل زیادی به خوردن آن دارید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که عادت روزانه شما به مصرف پسته ممکن است باعث افزایش وزن شما شود. بسیاری از مردم متعجب خواهند شد اگر بدانند که یک فنجان پسته 700 کالری دارد. بنابراین، اگر فردی هستید که برای کاهش وزن تلاش می کنید، باید مراقب میزان مصرف پسته خود باشید.

فیبر اضافی

در حالی که مصرف فیبر برای اطمینان از حرکت آرام روده در انسان ضروری است، این واقعیت را هم باید در نظر گرفت که فیبر زیاد برای ما خوب نیست. از عوارض پسته این است که فیبر بالای آن می تواند منجر به سندرم روده تحریک پذیر، گرفتگی معده، سوء جذب و تعدادی از عوارض نا مطلوب دیگر شود که منجر به درد در ناحیه شکم می شود. بنابراین باید از مصرف بیش از حد پسته به صورت یکجا خودداری کرد.

خطر عفونت سالمونلا

مطالعات نشان داده اند که پسته می تواند حاوی سالمونلا باشد که این آجیل را برای مصرف انسان بسیار غیر بهداشتی می کند. این باکتری بر روی نوزادان و افراد مسن‌تر اثر نامطلوب تری دارد زیرا سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. در بیشتر موارد، ممکن است منجر به تب، اسهال و مشکلات گوارشی شود.

موارد منع مصرف و عوارض پسته

برخی از موارد منع مصرف پسته را در ادامه بیان خواهیم کرد:

کودکان زیر 3 سال

مصرف آجیل در کودکان زیر 3 سال منع مصرف دارد زیرا می تواند آلرژی غذایی ایجاد کند زیرا خیلی زود معرفی می شوند و سیستم ایمنی هنوز نابالغ است. علاوه بر این، پسته برای این سن مناسب نیست، زیرا کودکان خردسال در حال یادگیری درست جویدن هستند و ممکن است هنگام تلاش برای خوردن آن خفه شوند.

مقاله پیشنهادی:از مصرف پسته در بارداری چه می دانید؟

عوارض پسته برای کودکان

افرادی که به آجیل حساسیت دارند

باید توجه داشته باشیم که علائم آلرژی حاد در مدت 0-1.5 ساعت بروز می کند و به صورت جوش، تورم، کهیر یا اگزما، خارش، مشکلات تنفسی، آنافیلاکسی یا حتی مرگ ظاهر می شود.

افراد مبتلا به عدم تحمل به آجیل

این افراد نباید پسته مصرف کنند، زیرا اگرچه علائم آن نسبت به افراد مبتلا به حساسیت به آجیل خطر کمتری دارد، اما همچنان باید اجتناب شود. همچنین در صورت ابتلا به عدم تحمل فروکتان باید مراقب باشید. از آنجایی که پسته حاوی فروکتان است، خوردن بیش از حد آن می تواند باعث نفخ، حالت تهوع یا درد شکم شود. اگرچه فروکتان ها خطرناک نیستند، اما می توانند سیستم گوارشی را تحریک کرده و باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ، نفخ، درد شکم و اسهال یا یبوست شوند.

میزان این عوارض پسته بستگی به مقدار مصرفی دارد. مصرف بیشتر، عوارض بیشتری در پی دارد. پسته های با پوست و بدون پوست بدون طعم سالم تر هستند، پسته های شیرین یا شور ممکن است به دلیل افزودنی های مصنوعی موجود در محصول، مضر باشند. علائم عدم تحمل فروکتان با علائم آلرژی متفاوت است. این علائم خفیف تر است و دیرتر ظاهر می شود (چند ساعت تا چند روز). آنها معمولاً به صورت اسهال، استفراغ، افسردگی، سردرد یا میگرن و غیره ظاهر می شوند.

افراد مبتلا به مشکلات سدیم

پسته اغلب به صورت نمکی عرضه می شود. سدیم اضافی یکی از عوارض پسته نمکی است که در افراد مبتلا به فشار خون بالا و کسانی که احتباس آب دارند (هیدروپسی) مضر است. محتوای بالای سدیم یا قند آنها ممکن است فواید سلامتی طبیعی پسته را از بین ببرد. پزشکان و متخصصان تغذیه همچنین به افرادی که نسبت به ترکیبی به نام فروکتان حساس هستند هشدار می دهند که از مصرف پسته خودداری کنند. مهم نیست که بیماری دارید، بهتر است همیشه پسته بدون نمک یا کم سدیم بخورید.

چون اغلب از فواید پسته صحبت می شود ممکن است فکر کنید که خوردن هر چه بیشتر آن می تواند به شما کمک کند تا در سریع ترین زمان ممکن تمام فواید آن را دریافت کنید. با این حال، بهتر است بدانید پسته چیزی نیست که بتوان آن را به مقدار زیاد مصرف کرد و باید عوارض پسته را نیز در نظر گرفت. پسته به دلیل طعم خوبی که دارد می تواند اعتیاد آور باشد. حدود یک مشت مقدار خوبی برای مصرف روزانه است و از عوارض پسته در امان هستید.

در این مطلب برای شما از مضرات پسته صحبت کردیم و جزئیات آن را شرح دادیم. بنابراین نتیجه می گیریم که توصیه می شود که با وجود فواید زیاد پسته برای سلامتی در مصرف آن زیاده روی نکنید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *