آب زرشک را چه موقع بخوریم

فهرست

زرشک چیست؟ گیاه زرشک یکی از تقریباً 500 گونه درختچه خاردار همیشه سبز یا برگریز است. درختچه یا بوته زرشک در اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی رایج است. برخی از گونه های انگور اورگان نیز که از بستگان زرشک است، گاهی اوقات زرشک نامیده می شود. آب زرشک خواص بسیار زیادی دارد اما برای رسیدن به بهترین نتیجه باید بدانیم آب زرشک را چه موقع بخوریم. در این مطلب درباره خواص زرشک،به عنوان یک خشکبار و زمان نوشیدن آب زرشک توضیح می دهیم.

فواید و خواص زرشک

بومیان آمریکا در ابتدا ارزش زرشک را به عنوان یک گیاه دارویی به مهاجران آموختند. مصریان باستان از آن در ترکیب با دانه رازیانه برای دفع طاعون استفاده می کردند در حالی که در هند برای درمان اسهال خونی استفاده می شد. گیاه‌ پزشکان اروپایی از آن برای درمان مشکلات کیسه صفرا و کبد استفاده می کردند. همچنین درمانگران در روسیه از آن برای رفع التهاب، فشار خون بالا و خونریزی غیرطبیعی رحم استفاده می‌کنند. خرید زرشک به بهبود این امراض کمک می کند.

سفر زیبا حاوی گوشت، نان، زشک و آب زرشک

بر اساس یک مقاله علمی منتشر شده در سال ۲۰۱۹، ترکیبات زرشک «تاثیری چشم گیری بر سلامت انسان دارند و می‌توانند به عنوان مسکن و همچنین برای تسکین تب، اسهال و استفراغ استفاده شوند. همچنین برای درمان مشکلات کبدی و عروقی و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مفید هستند. شکی نیست که آبمیوه گیری از زرشک محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. آمریکایی ها در سال 2015 سرانه 6.6 گالن آب میوه مصرف کردند و بیشتر ما از مزایای آب میوه گیری و نوشیدن مواد مغذی خود به شکل اسموتی استقبال می کنیم.

مقاله مرتبط:“با خواص زرشک بیشتر آشنا شوید”

زمان نوشیدن آب زرشک

هیچ چیز بهتر از شروع یک روز تعطیل با یک لیوان آب زرشک نیست. از نظر علمی این یک راه عالی برای بهره‌مندی از تمام فواید آب میوه، نوشیدن آن هنگام بیدار شدن از خواب، با معده خالی است. این به شما این امکان را می دهد که تمام مواد مغذی آن را به طور کامل جذب کنید. بنابراین حتی قبل از میل کردن صبحانه، ممکن است بخواهید با مقداری آب زرشک سرحال بیایید. به طور کلی، بهتر است آب میوه ها را در نیمه اول روز خود میل کنید، زیرا انرژی لازم را برای شما فراهم می کند.

اما به هر حال نوشیدن هر نوع آب میوه تازه ای در هر زمان می تواند لذت بخش باشد. به خصوص اگر از اثرات سلامتی آن ها آگاه شوید. در این مطلب درباره آب زرشک را چه موقع بخوریم چیزهایی آموختیم. با استفاده از این توصیه ها می توانید گام بزرگی در جهت ارتقای سلامت خود و عزیزان خود بردارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *