کدام خشکبار خون ساز است ؟

فهرست

کم خونی یکی از مشکلاتی می باشد که اکثر افراد به ویژه خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای درمان کم خونی می توان از مکمل های غذایی استفاده کرد، همچنین می توان خشکبار و یا خوراکی هایی که از آن ها تحت عنوان خوراکی های خون ساز یاد می شود استفاده کرد. در اینجا قصد داریم به معرفی خوراکی های خون ساز بپردازیم و نحوه استفاده از آن ها را نیز بیان خواهیم کرد.

کدام خشکبار خون ساز است ؟

خشکبار متشکل از میوه های خشک شده، چیپس میوه و … می باشد. به عبارت دیگر خرما، برگه زردآلو، انجیر، توت ، کشمش و …. از خشکبار خون سازی می باشند که هر کدام ویژگی ها و مزیت های منحصر به فردی دارند. به عبارت دیگر :

  • خرما : خرما یکی از خوراکی های خون ساز می باشد که مصرف آن توجه خانم های باردار توصیه می شود. لازم به ذکر است که استفاده از آن در دوران شیردهی نیز بلامانع خواهد بود. این ماده غذایی علاوه بر درمان کم خونی در درمان بسیاری از بیماری ها موثر عمل می کند.
  • انجیر : یکی دیگر از مواد غذایی خون ساز، انجیر می باشد. انجیر سرشار از انواع ویتامین ها مانند ویتامین بی 1، بی 2، بی 3 و بی 6 و همچنین ، منگنز، پتاسیم، سلنیم و آهن می باشد در نتیجه از این ماده غذایی می توان برای درمان کم خونی استفاده کرد.

مقاله مرتبط: “مهم ترین خواص خشکبار کدامند؟”

در این مطلب در مورد خشکبار خون ساز صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب خوشتان آمده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *