مغز ها برای کبد چرب؛ کدامیک مفیدند؟

فهرست

قبل از این که بخواهیم به معرفی مغز ها برای کبد چرب بپردازیم باید در ابتدا در رابطه با دلایل مفید بودن مغز ها برای کنترل این بیماری صحبت کنیم. همه ی ما از فواید و خواص انواع مغز ها مطلع هستیم و از قدیم شنیده ایم که بزرگ تر ها می گویند آجیل بخورید تا باهوش و سالم باشید. در واقع مواد مغذی و ویتامین های موجود در مغز ها می تواند در درمان و کنترل بسیاری از بیماری ها مفید باشد و سلامتی بدن را تامین نماید.

در سال های اخیر بیماری کبد چرب به یکی از بیماری ها شایع در بین افراد میانسال تبدیل شده است که علل اصلی آن را می توان تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی دانست. به همین دلیل یکی از راه های درمان برای این بیماری، اصلاح رژیم غذایی می باشد. متخصصان تغذیه انواع مغز ها برای کبد چرب را مفید دانسته و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مصرف روزانه مغز ها را پیشنهاد می دهند.

علت مفید بودن انواع مغز ها برای کبد چرب

وجود درصد بالایی از آنتی اکسیدان، پروتئین و چربی های سالم غیر اشباع در مغزها را می توان دلیل مفید بودن انواع مغز ها برای کبد چرب معرفی کرد. پروتئین موجود در مغز ها از آن جهت که باعث ساخت سلول ها، تقویت سیستم ایمنی و ترمیم بافت ها می شود، می تواند در کنترل ناراحتی های کبدی از جمله بیماری کبد چرب مفید واقع شود.

همچنین، وجود آنتی اکسیدان فراوان در مغز ها باعث از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن شده و از این طریق می تواند در سلامت کبد تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، چربی های سالم غیراشباع مانع از تجمع چربی های مضر در کبد شده و می تواند از ناراحتی های کبد جلوگیری نماید.

کدام مغز ها برای کبد چرب مفید هستند؟

همان طور که گفته شد انواع مغز ها برای کبد چرب مفید می باشند و مصرف روزانه آن ها می تواند در کنترل و درمان این بیماری تاثیرگذار باشد. در بین تمام مغز ها گردو، بادام درختی و پکان از جمله مغز هایی هستند که برای کبد چرب مفید بوده و مصرف آن ها به افرادی که از این بیماری رنج می برند، توصیه می شود.

گردو

گردو یکی از مغز هایی است که در رابطه با خواص بی نظیر و شگفت انگیز آن بار ها مطالبی را شنیده ایم. اما جالب است بدانید یکی از انواع مغز ها برای کبد چرب، گردو می باشد که می تواند در کنترل این بیماری بسیار مفید واقع شود. گردو سرشار از آمینو اسید آرژنین است که این ماده می تواند در دفع سم آمونیاک موثر بوده و در سلامتی کبد تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، وجود گلوتاتیون و اسید های چرب امگا 3 نیز در گردو می تواند باعث سم زدایی از کبد شده و سلامتی کبد را تضمین نماید.

یک عدد گردو با پوست ویک عدد گردو بدون پوست

مقاله مرتبط: آجیل مناسب برای افراد دیابتی کدامند؟

بادام زمینی

در بین انواع مغز ها برای کبد چرب که تاثیر مثبت آن ثابت شده است، می توان به بادام زمینی اشاره کرد. منیزیم موجود در بادام درختی باعث نرم شدن رگ های خونی شده و باعث بهبود عملکرد جریان خون در رگ ها می شود. در واقع منیزیم باعث می شود که جریان خون در کبد به راحتی انجام شده و سموم کبد به راحتی دفع شود. علاوه بر این، مصرف بادام زمینی مانع از بالا رفتن قند خون شده و همین موضوع می تواند تاثیر بسزایی در بهبود بیماری های کبد داشته باشد.

جالب است بدانید که بادام زمینی حاوی مقدار زیادی چربی های سالم غیراشباع می باشد که مانع از تجمع چربی های اشباع در کبد شده و از ابتلا به بیماری کبد چرب جلوگیری می کند. همچنین وجود چربی های غیراشباع در دریافت و جذب انواع ویتامین ها و املاح معدنی موثر بوده و از این جهت نیز در تامین سلامتی بدن مفید می باشد.

پکان

یکی دیگر از انواع مغز ها برای کبد چرب که این روز ها نام آن را بیشتر از هر زمان دیگری می شنویم، پکان می باشد. پکان منبع عظیمی از ویتامین E شناخته می شود که وجود همین ویتامین باعث خاصیت ضداکسیدانی آن شده است. این خاصیت می تواند در کاهش کلسترول بد خون موثر بوده و میزان سوخت و ساز چربی در بدن را افزایش دهد. با افزایش سوخت و ساز چربی ها در بدن عملکرد کبد بهبود یافته و خطر ابتلا به بیماری های کبد مانند کبد چرب کاهش می یابد.

البته تمام موارد ذکر شده در رابطه با انواع مغز ها برای کبد چرب، در صورتی می توانند در کنترل و درمان کبد چرب تاثیرگذار باشند که به تمام اصول رژیم غذایی سالم توجه کنید و از خوردن غذا هایی که ممکن است باعث تشدید این بیماری شود خودداری نمایید. همچنین لازم است ورزش کردن را فراموش نکنید. پیاده روی می تواند بهترین ورزش برای کنترل بیماری کبد چرب باشد. برای این کار کافی است روزانه نیم ساعت پیاده روی داشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *