بهترین زمان مصرف میوه خشک چه زمانی است؟

فهرست

میوه خشک که یک خشکبار سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی می باشد که مصرف آن ها خالی از لطف نیست. میوه های خشک انواع مختلف و متنوعی دارند که می توان به موز، آناناس، کیوی، پرتقال، سیب، توت، انجیر و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها و مزیت های منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم به بهترین زمان مصرف میوه خشک اشاره کنیم.

بهترین زمان مصرف میوه خشک 

متخصصان تغذیه به بیان زمان مناسب جهت مصرف میوه خشک پرداخته اند اما آن ها زمان دقیق مصرف آن را مشخص نکرده اند. در حقیقت بنابر گفته متخصصان تغذیه باید از میوه های خشک به عنوان میان وعده استفاده کرد. این میان وعده می توان در هر زمان از شبانه روز مصرف شود اما بهترین زمان مصرف میوه های خشک، صبح بیان شده است. مصرف میوه های خشک در ساعت های اولیه صبح باعث می شود تا بدن مقدار بیشتری از مواد معدنی و مواد مغذی موجود در میوه های خشک را جذب کند.

اگر قصد کاهش وزن دارید می توانید میوه های خشک را قبل از وعده های غذایی مورد استفاده قرار دهید.

مقاله مرتبط” میوه خشک را چگونه بخوریم؟”

نکات مهم در هنگام مصرف میوه خشک 

در مصرف میوه های خشک باید نکات مختلفی را مد نظر قرار داد. به عبارت دیگر :

  1. یکی از نکات مهم در هنگام مصرف میوه خشک، عدم استفاده بی رویه آن ها می باشد. مصرف بیش از حد از میوه های خشک مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.
  2. اگر به بیماری دیابت مبتلا می باشید، بهتر است از مصرف بیش از حد میوه ها خودداری کنید. مصرف بیش از حد از میوه ها باعث تشدید بیماری دیابت می شود.
  3. به زمان مصرف میوه های خشک توجه کنید. همان طور که گفته شد بهترین زمان برای مصرف میوه های خشک، ساعت های اولیه روز می باشد.
  4. بعد از مصرف میوه خشک از مصرف چای، قهوه و سایر خوراکی های کافئین دار خودداری کنید. در حقیقت تا یک ساعت بعد از مصرف میوه های خشک از مصرف چنین خوراکی هایی خودداری کنید.

همانطور که گفتیم بهترین زمان مصرف میوه خشک،  ساعت های اولیه روز می باشد، در نتیجه بهتر است این نوع خوراکی را صبح مورد استفاده قرار دهید. امید داریم از این مطلب خوشتان آمده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *