لیست محصولات خشکبار کدامند؟

فهرست

خشکبار به میوه های خشک شده ای گفته می شود که بخش زیادی از رطوبت خود را از دست داده‌اند. در لیست محصولات خشکبار میوه های خشک شده زیادی یافت می‌شود که هر کدام از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند. امروزه استفاده از خشکبار در میان جوامع مختلف بسیار مرسوم شده است. به همین جهت در این مطلب تصمیم داریم به ارائه لیست محصولات خشکبار بپردازیم.

اهمیت مصرف خشکبار در سلامتی بدن

مصرف خشکبار از اهمیت زیادی برای سلامتی بدن برخوردار است؛ به گونه ای که مصرف مرتب آن باعث سلامتی بخش های مختلف بدن خواهد شد. مواردی که در لیست محصولات خشکبار قرار می‌گیرند همگی از مواد معدنی و ویتامین های گوناگونی برخوردار هستند. بنابراین مصرف مرتب آن ها مواد معدنی و ویتامین های مختلفی را وارد بدن خواهد کرد. اگر دوست دارید در مورد خواص خشکبار بیشتر بدانید مقاله “در مورد خواص میوه خشک بیشتر بدانید” را مطالعه نمایید.

لیست محصولات خشکبار شامل چه مواردی می باشد؟

همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان گردید خشکبار شامل برخی از میوه های خشک شده می باشد. میوه های خشک شده با توجه به ویژگی های خاصی که دارند، در لیست محصولات خشکبار قرار می گیرند. به همین منظور موارد موجود در لیست محصولات خشکبار شامل موارد زیر خواهند بود.

برگه هلو

یکی از خشکبار معروف و پرطرفدار، برگه هلو است. این خشکبار از فرآیند خشک کردن میوه هلو بدست می آید. البته برای خشک کردن میوه هلو نیاز است تا ابتدا با ایجاد برشی هسته آن کاملا خارج شود؛ پس از آن با استفاده از روش های موجود میوه هلو را خشک می کنند. در نهایت پس از خشک شدن، برگه هلو بدست می آید.

هلو خشک شده

برگه زردآلو

برگه زردآلو یکی دیگر از موارد موجود در لیست محصولات خشکبار است. برگه زردآلو به طور معمول از خشک کردن میوه زردآلو حاصل می شود. برای خشک کردن میوه زردآلو در ابتدا هسته آن به وسیله روش های موجود، خارج می شود. پس از آن فرآیند خشک کردن میوه زردآلو انجام می گردد.

برگه کیوی

یکی دیگر از موارد موجود در لیست محصولات خشکبار برگه کیوی است. برگه کیوی در میان خشکبار طرفداران مخصوص به خود را دارد.

این خشکبار با استفاده از میوه تازه کیوی درست می شود. میوه کیوی در حالت عادی از طعم و مزه بی‌نظیری برخوردار است؛ پس از تبدیل شدن آن به برگه کیوی طعم و مزه آن بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد.

آلبالو خشک

در لیست محصولات خشکبار نباید آلبالو خشک را از قلم انداخت. آلبالو خشک جزو آن دسته از خشکباری است که هر کسی خواهان مصرف آن است؛زیرا طعم ترش و فوق العاده آن هرکسی را وسوسه می کند.

این خشکبار از میوه تازه آلبالو بدست می آید که پس از انجام فرآیند لازم به آلبالو خشک تبدیل می‌شود.

گیلاس خشک

گیلاس خشک، خشکباری خوشمزه همراه با خواص فراوان می باشد. وجود طعم و خواصی بی نظیر باعث محبوبیت چشمگیر این خشکبار شده است؛ بنابراین گزینه دیگری که در لیست محصولات خشکبار قرار می گیرد گیلاس خشک خواهد بود. این خشکبار از گیلاس تازه حاصل می شود.

سیب خشک

سیب خشک شده یک میان وعده بسیار خوشمزه و مقوی بوده که مصرف آن خواص زیادی دارد. برای تهیه سیب خشک، میوه تازه سیب را حلقه حلقه کرده و سپس آن را خشک می کنند. بنابراین یکی دیگر از خوشمزه ترین موارد موجود در لیست محصولات خشکبار سیب خشک خواهد بود.

ویژگی های خاص سیب خشک باعث شده تا بتوان به سادگی از آن در مهمانی ها استفاده نمود.

آلو خشک

در لیست محصولات خشکبار آلو خشک از محبوبیت چشمگیری برخوردار است؛ زیرا بسیاری از افراد از آلو خشک در وعده های غذایی خود استفاده می کنند.

آلو خشک از طعم بی نظیری برخوردار است. شاید یکی از دلایل محبوبیت آلو خشک طعم خوشمزه و ملس آن باشد. علاوه بر این موضوع مصرف آلو خشک خواص بیشماری را برای بدن به ارمغان خواهد آورد.

قیسی زردآلو

قیسی زردآلو یکی دیگر از موارد موجود در لیست محصولات خشکبار بوده که طرفداران زیادی دارد. این خشکبار نمونه خشک شده نوعی از زردآلو بوده که پس از خشک شدن با نام قیسی شناخته می شود. قیسی زردآلو همانند بسیاری از خشکبار دیگر خواص فراوانی برای بدن دارد.

بدون شک در لیست محصولات خشکبار قیسی زردآلو یکی از پر خواص ترین خشکبار موجود خواهد بود. زیرا ترکیبات عمده آن را مواد معدنی و ویتامین های گوناگون تشکیل می دهد.

گلابی خشک

در لیست محصولات خشکبار می توان به گلابی خشک اشاره نمود. گلابی خشک به طور طبیعی از خشک کردن میوه تازه گلابی حاصل می شود. برای تهیه کردن آن، گلابی تازه را به صورت حلقه حلقه و یا به صورت ورقه برش می دهند. سپس از آن گلابی های برش خورده را با استفاده از فرآیند خشک کردن به گلابی خشک تبدیل می کنند.

با خشک کردن میوه گلابی ماندگاری و دوام آن افزایش خواهد یافت.

انجیر خشک

انجیر خشک به عنوان خشکباری سرشار از ویتامین و خواص گوناگون محسوب می شود. به جرات می توان انجیر خشک را جزو محبوب ترین خشکبار موجود عنوان نمود.

انجیر خشک شده

انجیر خشک از میوه تازه انجیر تهیه می شود که در حال حاضر طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد؛زیرا همه افراد می توانند انجیر خشک را به راحتی استفاده کرده و از فواید آن بهره‌مند شوند؛ بنابراین یکی دیگر از خشکبار موجود در لیست محصولات خشکبار انجیر خشک شده خواهد بود.

توت خشک

توت خشک یکی دیگر از مواردی بوده که در لیست محصولات خشکبار قرار می گیرد. به طور معمول توت خشک از میوه تازه توت تهیه می شود.

از آن جا که میوه توت عمر بسیار کمی دارد، خشک کردن آن زمان نگهداری میوه توت را افزایش می‌دهد. بهتر است بدانید مصرف توت خشک خواص زیادی را نصیب بدن خواهد کرد.

زرشک

یکی دیگر از خشکبار موجود در لیست محصولات خشکبار، زرشک می باشد. زرشک با طعم ترش خود از جایگاه خوبی در میان خانواده های ایرانی برخوردار است؛ زیرا بسیاری از افراد زرشک را در وعده های غذایی خود استفاده می کنند. برخی از افراد نیز آب زرشک را جهت بهره‌مند شدن از خواص آن مصرف می کنند.

کشمش

کشمش یکی از خشکبار خوشمزه و پر طرفداری است که تقریبا همه افراد عاشق مصرف آن هستند. کشمش از فرآیند خشک کردن میوه تازه انگور بدست می آید؛به همین جهت یکی از گزینه های موجود در لیست محصولات خشکبار کشمش خواهد بود.

عناب

عناب خشکباری بوده که مصرف آن خواص زیادی برای بدن دارد. در حال حاضر بسیاری از افراد عناب را به دلیل مزایای که برای بدن دارد استفاده می کنند. بنابراین یکی دیگر از مواردی که در لیست محصولات خشکبار قرار می گیرد عناب می باشد.

مطلب مرتبط: “با خواص عناب بیشتر آشنا شوید”

مویز

از دیگر گزینه های موجود در لیست محصولات خشکبار می توان به مویز اشاره نمود. مویز یکی از خشکبار خوشمزه ای است که از فرآیند خشک کردن انگور شاهانی بدست می آید.

مویز از جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان برخوردار است. زیرا مصرف مویز خواص و فواید زیادی را برای بدن به ارمغان خواهد آورد.

خرما

در لیست محصولات خشکبار خرما جزو یکی از محبوب ترین خشکبار های موجود است. در حال حاضر کمتر کسی پیدا می شود که عاشق مصرف خرما نباشد؛ به این علت که استفاده کردن از خرما همانند سایر خشکبار ها فواید زیادی برای بدن دارد.

علاوه بر آن، مصرف خرما در ابتدای روز انرژی لازم جهت کار و فعالیت بدن را فراهم خواهد کرد.

در این مقاله سعی کردیم لیست محصولات خشکبار معروف را برای شما بیان کنیم. از خواص آنها نیز برای شما گفتیم. خوشحالیم که بتوانیم برای حفظ سلامت شما قدمی برداریم. همیشه سالم و پیروز باشید !

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *