از مصرف پسته در بارداری چه می دانید؟

فهرست

مصرف پسته در بارداری یکی از مواردی بوده که عموما از پزشکان متخصص در خصوص آن سوالات زیادی می شود که در این میان ممکن است بسیاری از بانوان اطلاعاتی در مورد این آجیل نداشته باشند. در این مقاله می خواهیم در این مورد با شما صحبت کنیم.

درباره مصرف پسته در بارداری

پسته یکی از مغز های خوشمزه و بسیار مفید است که استفاده از آن می تواند فواید بی نظیری را برای بدن فرد به ارمغان آورد. اما در دوران بارداری از آن جا که بسیار حساس می باشد ممکن است استفاده از برخی مواد خوراکی بدون مشورت با پزشک مربوطه برای بانوان ضرر داشته باشد.

در این میان بسیاری از پزشکان مصرف پسته در بارداری را امری مناسب جهت رسیدن مواد معدنی بیشتر به جنین می دانند. ناگفته نماند که در این مطلب، ملاک پسته خام بوده و نمونه های بوداده آن از آنجا که نمکی هستند می توانند باعث رسیدن ضرر هایی به مادر و فرزند شود.

در کل مصرف پسته در بارداری باید به میزان کافی صورت گیرد و استفاده بیش از حد از آن نیز ممکن است ضرر هایی را به دنبال داشته باشد. در کل بهتر است بانوان باردار در خصوص مصرف روزانه پسته در دوران بارداری با پزشک مخصوص خود مشورت کرده تا بتوانند مناسب ترین تصمیم گیری را در این مورد انجام دهند.

مزایای استفاده از پسته در دوران بارداری

همانطور که در ابتدای این متن عنوان گردید مصرف پسته در بارداری می تواند باعث رسیدن فواید زیادی به مادر و فرزندش شود که برخی از متداول ترین مزایای موجود عبارتند از :

کمک به رشد مغز جنین

 یکی از فواید مصرف پسته در بارداری کمک به رشد مغز جنین است. بهتر است بدانید که جنین تمامی مواد مورد نیاز برای رشد خود را از خون مادر می گیرد.

در این عکس پسته های زیادی دیده می شوند و می دانیم که مصرف پسته در بارداری خوب است.

از این رو استفاده از پسته به علت دارا بودن چربی امگا 3 می تواند کمک شایانی به رشد مغز جنین نماید. به همین جهت پزشکان توصیه می کنند تا بانوان باردار حتما پسته خام را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا با این کار سبب رشد بهتر فرزند خود شوند.

جلوگیری از بروز عفونت در دوران بارداری

یکی دیگر از مزایای مصرف پسته در بارداری جلوگیری از بروز عفونت در این دوران می باشد. پسته به عنوان یک منبع سرشار از ویتامین های A و E به شمار می آید. وجود این ویتامین ها در این خشکبار باعث به وجود آمدن خواص آنتی اکسیدانی خواهد شد. در نتیجه این خواص می تواند از بروز بیماری های عفونی جلوگیری کرده و سلامتی مادر و فرزند تا تضمین نماید.

کمک به بهبود کم خونی

کم خونی یکی از مشکلات شایع در میان مادران باردار است. پزشکان برای برطرف کردن این مشکل راه های گوناگونی را پیشنهاد می دهند. اما در این میان بهتر است بدانید که مصرف پسته در بارداری می تواند به بهبود کم خونی کمک زیادی نماید.

یکی از موادی که به وفور درون پسته یافت می شود آهن است. آهن به عنوان یکی از گزینه های ضروری جهت ساخت سلول های خونی بوده که تامین آن به شیوه های گوناگونی صورت می گیرد.یکی از آن ها استفاده از پسته است.

کمک به رشد ماهیچه و بافت های جنین

یکی دیگر از مزایایی که می توان برای مصرف پسته در بارداری نام برد کمک به رشد ماهیچه و بافت های جنین است. پسته دارای پروتئین فراوانی می باشد.این حجم از پروتئین می تواند در رشد قسمت های مختلف بدن جنین تاثیر چشمگیری داشته باشد. به همین منظور بسیاری از پزشکان توصیه می کنند تا بانوان با مصرف پسته راه را برای رشد بهتر جنین هموار سازند.

این عکس حاوی تعدادی پسته خندان می باشد.

میزان مناسب مصرف پسته در دوران بارداری

در قدم اول بهتر است برای اطلاع از میزان مصرف پسته در بارداری حتما با یک پزشک متخصص مشورت شود به این دلیل که مصرف بیش از حد این ماده خوراکی می تواند برای جنین ضرر داشته باشد.

 اما در کل مصرف بیشتر از 15 عدد پسته به صورت روزانه توصیه نمی شود و بانوان باید سعی کنند تا تعداد کمتری از رقم ذکر شده را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. به این علت که مصرف بیشتر از 15 عدد می تواند منجر به تهوع و سردرد شود که این موضوع برای مغز زیان آور خواهد بود.

خوب است بدانیم که پسته خواص فراوان دیگری نیز دارید. اگر دوست دارید در این مورد بدانید، مقاله “با خواص پسته بیشتر آشنا شوید” را در بلاگ ما بخوانید. اطلاعات مفیدی در آن بیان شده است.

اکنون که این مقاله را خوانده اید، حتما می دانید که مصرف پسته در بارداری کمک زیادی می کند تا شخص مواد مغذی را دریافت کند. پس حتما سعی کنید این آجیل را در برنامه روزانه غذایی خود قرار دهید. باید هرکاری که می توانید برای حفظ سلامتی خود در این دوران مهم انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *