طرز تهیه خلال بادام چگونه است؟

فهرست

چگونه خودمان در منزل خلال بادام و پسته تهیه کنیم؟ خلال بادام یک آجیل خوشمزه است که می توان از آن برای تزئین فرنی، دسر، بلغور جو دوسر و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده کرد. با این حال، خلال بادام با کیفیت به سختی پیدا می شود یا اگر هم پیدا شود گران قیمت است. خوشبختانه طرز تهیه خلال بادام در خانه خیلی سخت نیست. در این مطلب می خواهیم آن را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه خلال بادام در خانه

بادام یک آجیل خوشمزه است و سرشار از چربی های سالم است. بادام همچنین منبع خوبی از فیبر، ویتامین E، کلسیم، فسفر، منیزیم و آنتی اکسیدان ها است. مصرف بادام کامل با پوست نسبتاً رایج تر از بادام پوست کاغذی و مغز بادام خلال شده ای است که معمولاً با استفاده از ماشین آلات خاصی تهیه می شوند. دستگاه‌هایی که برای تهیه خلال بادام‌های موجود در سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شوند، برای مصارف خانگی ساخته نشده‌اند.

با این حال، شما می توانید بادام خلال شده را خودتان در منزل درست کنید. فقط قبل از برش بادام باید آنها را گرم کنید. طرز تهیه خلال بادام کمی پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

مرحله 1: فر را از قبل گرم کنید

اگر فر شما تنظیم درجه حرارت دارد، آن را تنظیم کنید. در غیر این صورت، می توانید آن را با کمترین میزان حرارت ممکن از قبل گرم کنید. دمایی بین 100 تا 170 درجه فارنهایت (38 و 77 درجه سانتیگراد) دمای مناسبی است.

مرحله 2: بادام های خود را بلانچ کنید

همانطور که می دانید بادام ترد است. باید قبل از برش، بادام ها را بلانچ کنید تا نرم شوند. اگر این کار را نکنید، در نهایت با تکه های بادام شکسته مواجه خواهید شد. بلانچینگ با جوشاندن یک ماده غذایی در آب جوش یا بخار تعریف می شود. اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما بلانچ کردن آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کاسه آب سرد و یک قابلمه آب جوش آماده کنید. سپس بادام های خود را در یک آبکش در سینک قرار دهید و آب جوش را روی آن ها بریزید. در نهایت آب یخ را روی بادام های خود بریزید.

مرحله 3: پوست آن را بگیریم

اگرچه نیازی به این کار ندارید، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند در این مرحله پوست بادام را جدا کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با حرکت دادن انگشتان خود به جلو و عقب، پوست بادام را بمالید. اگر تمایلی به گرفتن پوست بادام ندارید، از این مرحله صرف نظر کنید. با این حال، این کار برش دادن آنها را بعدا آسان تر می کند.

مرحله 4: بادام های خود را گرم کنید

بادام های خود را در فر از قبل گرم شده قرار دهید. بگذارید فقط خشک شوند، اما دقت کنید برشته نشوند.

مرحله 5: بادام های خود را برش دهید

بادام ها را در دسته های کوچک از فر خارج کنید. باید وقتی هنوز گرم هستند آن‌ها را برش دهید، بنابراین مهم است که همه آن‌ها را یک‌جا از فر خارج نکنید. شما باید هر بادام را به صورت عمودی با یک چاقوی تیز روی تخته برش دهید. با توجه به اندازه کوچک بادام، مردم معمولاً از چاقوهای کوچکتر استفاده می کنند. معمولاً می توانید از هر بادام کامل چند خلال بادام تهیه کنید. با این روش، تولید پرک بادام بسیار دشوارتر است.

مرحله 6: بادام های خود را ذخیره کنید

خلال بادام یا بادام پرک شده خود را فوراً مصرف کرده یا در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری بادام ها می توان از یک ظرف پلاستیکی دربسته، کیسه های پلاستیکی زیپ دار یا ظروف شیشه ای استفاده کرد. نگهداری آنها به این روش به جلوگیری از فاسد شدن سریع آنها کمک می کند.

مقاله مرتبط: “با برترین خواص بادام آشنا شوید”

با توجه به آنچه گفتیم،اگر احساس می کنید که خرید خلال بادام بسیار چالش برانگیز است، همیشه می توانید خلال بادام را به عنوان یک روش جایگزین پیشنهاد کنید. طرز تهیه خلال بادام در سایر روش های موجود اساساً یکسان است. امیدواریم از این مطلب خوشتان آمده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *