طرز تهیه چیپس میگو را بدانید

فهرست

چیپس میگو یا کراکر میگو، یک میان وعده ترد و سبک است که می توانید آن را در خانه درست کنید. چیپس میگو یک میان وعده خوشمزه و بدون گلوتن است که به دلیل بافت ترد و شیرینی طبیعی غذاهای دریایی، مورد علاقه بسیاری از افراد است. در این مطلب با پیشینه این اسنک خوشمزه آسیایی و طرز تهیه چیپس میگو بعنوان یک آجیل در منزل آشنا خواهید شد.

چیپس میگو از چه چیزی ساخته شده است؟

کراکر میگوی چینی به طور سنتی از مخلوطی از میگوی خشک و آرد تاپیوکا درست می‌شود. این مخلوط به پودر ریز تبدیل می شود، سپس با آب مخلوط می شود تا خمیر ایجاد شود. سپس به شکل ورقه های نازک در می آید و به کراکرهای جداگانه بریده می شود و سپس خشک می شود. این کراکرها به صورت خشک بسته بندی و فروخته می شوند و باید توسط مصرف کنندگان جداگانه سرخ شوند. در واقع طرز تهیه چیپس میگو بسیار آسان است و فقط شامل سرخ کردن آن می شود.

کراکر میگو احتمالاً در اواخر قرن شانزدهم در سوماترای اندونزی سرچشمه گرفته است و از آن زمان به عنوان یک میان وعده محبوب سنتی در آسیای جنوب شرقی باقی مانده است. آنها را می توان در هر زمانی از روز خورد. معمول‌ترین زمان سرو آن‌ها به‌عنوان میان‌وعده با دمنوش عصر و اواخر صبح است. با تجاری سازی بسیاری از تنقلات سنتی آسیایی، چیپس میگو نیز به طور گسترده در دسترس قرار گرفت. بسیاری از شرکت ها آنها را در بسته بندی های پلاستیکی به عنوان جایگزینی برای چیپس می فروشند.

چیپس میگو، یک اسنک سالم

به دلیل ماهیت نسبتا سالم‌ترشان، در فروشگاه‌های آسیایی بسیار محبوب هستند. حتی مصرف‌کنندگان غربی نیز از این میان‌وعده لذت می برند، زیرا پروتئین بیشتری و کربوهیدرات‌های کمتری نسبت به چیپس سیب‌زمینی دارد. علاوه بر این، طعم ویژه آسیایی آن عنصر جدیدی را برای رقابت با اسنک های بسته بندی شده موجود فراهم می کند. بسته بندی مجدد غذاهای مورد علاقه قدیمی نیز بخش بزرگی از رنسانس آشپزی آسیا بوده است و محبوبیت این غذا در سراسر جهان را افزایش داده است.

طرز تهیه چیپس میگو

چیپس میگو یک میان وعده سنتی چینی است که در رنگ های مختلفی مانند سبز، صورتی، زرد و سفید وجود دارد. این کراکر میگوی شیرین و ترد را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد تا به عنوان پیش غذا، دورچین غذا یا به تنهایی به عنوان میان وعده سرو شود! در ادامه طرز تهیه چیپس میگو را شرح می دهیم.

زمان آماده سازی: 5 دقیقه، زمان پخت: 10 دقیقه، زمان کل: 15 دقیقه

مواد لازم

  • 1 بسته چیپس میگو
  • 2 فنجان روغن با طعم خنثی

دستور پخت

  • روغن را در یک قابلمه گرم کنید یا هواپز را تا دمای 165 درجه سانتیگراد یا 330 درجه فارنهایت گرم کنید. اگر دماسنج مناسب ندارید، ۵ تا ۶ دقیقه صبر کنید تا روغن به اندازه کافی داغ شود.
  • 8 تا 10 کراکر میگو را با احتیاط اضافه کنید و هر بار سرخ کنید، مطمئن شوید که هر تکه کاملا سرخ شود و در روغن داغ فرو برود. این برای اطمینان از پختن کامل و یکنواخت هر قطعه است.
  • بعد از اینکه پف کردند و تا بالای قابلمه شناور شدند، آنها را با یک کفگیر فلزی بردارید. آنها را در بشقاب درب دار روی دستمال کاغذی جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  • مراحل 2 و 3 را تکرار کنید تا کل بسته کراکر میگو پخته شود.
  • در حالی که گرم است سرو کنید.

نکته: روغنی که به قابلمه اضافه می شود باید حداقل 1 اینچ عمق داشته باشد تا تکه ها در روغن فرو رفته و کاملاً سرخ شوند. مقدار روغن را بسته به ظرفی که استفاده می کنید تنظیم کنید. اگر دماسنج ندارید، به عنوان یک ترفند قدیمی آسیایی برای اینکه بفهمید روغن به اندازه کافی داغ است یا خیر، فرو بردن یک چاپستیک در روغن است. اگر حباب روغن را در اطراف چاپستیک غوطه ور دیدید، یعنی روغن به اندازه کافی داغ شده است. کراکرها بعد از دو ساعت قرار گرفتن در معرض هوا خیس می شوند، بنابراین بهتر است قبل از آن سرو شود!

محتوای هر وعده غذایی (100 گرم)

کالری: 627 کیلو کالری

کربوهیدرات: 59.1 گرم

پروتئین: 2.3 گرم

چربی: 73 گرم

چربی اشباع شده: 59 گرم

سدیم: 1 میلی گرم

پتاسیم: 3 میلی گرم.

(کالری با استفاده از یک ماشین حساب آنلاین محاسبه شده است. اطلاعات تغذیه ای ارائه شده در Honest Food Talks برای مقاصد اطلاعات عمومی است و این تخمین ها تقریبی است.)

در این مقاله، چیزهای زیادی درباره طرز تهیه چیپس میگو و تاریخچه چیپس میگو، به شما گفتیم. چیپس میگو یک خوراکی خاص و خوشمزه در دسترس و باب میل هر ذائقه ای است. اگر به دنبال گسترش تجربیات و افق های آشپزی جدید در زندگی خود هستید، این مقاله مطلب می تواند به شما کمک کند. حتی آنهایی که فقط به دنبال یک غذای جدید و آسان و مناسب برای مهمانی هستند می توانند از اطلاعات ارائه شده در این مقاله چیزهای زیادی بیاموزند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *