خواص آجیل ژاپنی را بدانید

فهرست

آجیل ژاپنی یک آجیل ترکیبی شامل چوب کنجد، نخود فرنگی خشک، کراکر برنج و چوب ذرت کاجون است. کراکر برنج ژاپنی، با نام مستعار آراره،یک خوراکی عالی است که معمولا ژاپنی ها آن را با نوشیدنی سرد ساپورو میل می کنند. مخلوط کراکر برنج سنتی، ترد، خوشمزه، بدون چربی و دارای مجموعه‌ای از اشکال، طعم‌ها و بافت‌ها و انواع آجیل است. این مخلوط به اندازه کافی تند و شور است و با نوشیدنی های سرد عالی می شود.در این مطلب به معرفی و خواص آجیل ژاپنی می پردازیم.

آجیل ژاپنی چیست ؟

آجیل ژاپنی کلاسیک به اندازه لقمه است و با آرد برنج چسبناک و مزه دار شده با سس سویا درست می شود. بنابراین طعم خوب نوعی ماهی را دارد که کاملاً با آبجو هماهنگ می شود. اغلب ترکیب این آجیل حاوی یک سورپرایز، مانند بادام زمینی یا نخود فرنگی ترد است. آراره در اندازه ها، رنگ ها و اشکال مختلف وجود دارد. در انواع ممتاز آن، گاهی اوقات این لقمه های برنجی در جلبک دریایی ترد نیز پیچیده می شوند.

آراره تداعی کننده گلوله های برف است چون از نظر اندازه و شکل مشابه گلوله های برف هستند، اگرچه ممکن است از نظر اندازه، طعم و شکل به طور قابل توجهی متفاوت باشند. آراره که در دهه 1900 معرفی شد در هاوایی کاکیموچی یا موچی کرانچ نیز نامیده می شود. این مخلوط جسورانه با طعم های آسیایی، یک ترکیب عالی با بافت ها و طعم های متنوع برای مهمانی ها است.

خواص آجیل ژاپنی برای سلامتی

تصور می شود که ترکیبی از آجیل و حبوبات سرشار از چربی های سالم، فیبر و ویتامین ها، به کاهش کلسترول، تقویت عملکرد قلب و تامین طولانی مدت انرژی کمک می کند. این ترکیب از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی سیرکننده تشکیل شده است و میان وعده کاملی را فراهم می کند.

مقاله پیشنهادی: خواص آجیل چیست؟

خواص نخود فرنگی بعنوان خواص آجیل ژاپنی

در صحبت از خواص آجیل ژاپنی،می توانیم در مورد خواص نخود فرنگی نیز صحبت کنیم. تحقیقات در قالب مطالعات اپیدمیولوژیک، آزمایشگاهی و مداخله ای تا به امروز، مزایای نخود فرنگی را بر سلامت انسان نشان داده اند. یکی از فواید نخود فرنگی شامل تاثیر بر سلامت قلب و عروق است. از آنجایی که نخود فرنگی محتوای فیبر بالایی دارد می تواند در کنترل سطح کلسترول و فشار خون موثر باشد. مزیت دیگر پروتئین و فیبر موجود در نخود فرنگی می تواند القای احساس سیری و کنترل وزن باشد.

مقداری نخود فرنگی خشک سبز

یکی از راه‌های تهیه و سرو سبزیجات تازه، بو دادن است. بو دادن روشی برای پخت با حرارت خشک است که به شما این امکان را می‌دهد که سبزیجات را بدون چربی اضافه بپزید. بو دادن نخود سبز نیز یکی از راه های مصرف سبزیجات است که باعث افزایش ارزش غذایی آن در رژیم غذایی شما می شود. نخود سبز بوداده تنها مقدار کمی انرژی تامین می کند و نشان دهنده یک میان وعده نسبتا کم کالری است. بخش زیادی از کالری موجود در نخود سبز بو داده از محتوای کربوهیدرات آن تامین می شود.

مصرف نخود سبز بوداده منبع بسیار غنی از فیبر سالم برای روده بزرگ است که به ترتیب 36 و 24 درصد از فیبر مصرفی روزانه را برای زنان و مردان فراهم می کند. نخود سبز بو داده همچنین حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است. پروتئین موجود در نخود سبز بوداده، یک پروتئین ناقص است. زیرا نخود فرنگی حاوی تنها برخی از اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز برای بقا است، اما حاوی تمام 10 اسید آمینه ضروری نیست.

به طور خاص، نخود فرنگی حاوی ویتامین های A، E، K، C، B3، B9 و همچنین مقادیر کمتری ویتامین B1، B2، B5 و B6 است. علاوه بر این، نخود سبز بوداده حاوی بتائین است که یک ترکیب مفید برای تقویت عملکرد کبد است. نخود سبز بو داده موجود در آجیل ژاپنی همچنین حاوی مواد معدنی ضروری فسفر، روی، پتاسیم و آهن است.

خواص باقلا خشک در آجیل ژاپنی

باقلا خشک موجود در آجیل ژاپنی نیز از نظر تغذیه ای منبع خوبی از ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم و آهن است. با مصرف باقلا، ممکن است افراد مستعد واکنش شدیدی را متحمل شوند که در نتیجه آنمی همولیتیک ایجاد می شود. برخی از افراد آنقدر حساس هستند که حتی استنشاق گرده لوبیا می تواند واکنشی را ایجاد کند که مکانیسم آن هنوز به خوبی شناخته نشده است.

با این حال، باقلا فوایدی نیز به همراه دارد. لکتین ها پروتئین هایی هستند که در بسیاری از غذاهای گیاهی یافت می شوند و تحقیقات نشان داده است که باقلا ممکن است رفتار سلول های سرطانی روده بزرگ را تغییر دهد. آنها قبل از جذب از سلول های پوشش روده بزرگ در طول هضم به مولکول های کربوهیدرات متصل می شوند. به نظر می رسد که آنها می توانند رفتار سلول های سرطانی را اصلاح کنند، روند بیماری را متوقف کنند و همچنین از تکثیر این سلول های سرطانی جلوگیری کنند.

در این مطلب با خواص آجیل ژاپنی که یک اسنک مخلوط آسیایی با طعم‌های دلپذیر و بافتی ترد است آشنا شدیم.مطمئن باشید طعم خاص آن ارزش امتحان کردن را دارد! از همراهی شما در خواندن این مقاله سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *