آیا خشکبار برای کبد چرب مضر است؟

فهرست

همه ی موادی که در گروه خشکبار دسته بندی می شوند دارای خواص و ویژگی هایی هستند که می توان از آن ها در کنترل و درمان انواع بیماری ها استفاده کرد. معمولا یکی از سوالات رایج در این حوزه این است که آیا انواع خشکبار برای کبد چرب هم مفید است؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال مهم خواهیم پرداخت.

تاثیر خشکبار برای کبد چرب

خواص و ارزش غذایی انواع خشکبار بر هیچ یک از ما پوشیده نیست. به همین دلیل است که بیشتر متخصصان تغذیه تاکید بر استفاده از خشکبار در برنامه ی غذایی روزانه دارند. مصرف مرتب خشکبار می تواند از انواع بیماری ها جلوگیری کرده و در سلامتی بدن نقش موثری داشته باشد. برای مثال می توان به تاثیر چشمگیر انواع خشکبار برای کبد چرب اشاره کرد.

بیماری کبد چرب یکی از بیماری هایی است که در سال های اخیر به صورت چشمگیری افزایش یافته است. متخصصان علت اصلی این بیماری را تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی بیان کرده اند. بنابراین می توان گفت که داشتن تغذیه سالم و اصولی یکی از مواردی است که می تواند در درمان بیماری کبد چرب نقشی موثر داشته باشد. از همین رو می توان گفت خشکبار برای کبد چرب از آن جهت که نوعی تغذیه سالم و مغذی به حساب می آید، بسیار مفید می باشد.

خشکبار مفید برای کبد چرب (خرما، کشمش، مویز ،قیصی)

 

معرفی انواع خشکبار مفید برای کبد چرب

اگر بخواهیم در رابطه با انواع خشکبار برای کبد چرب که دارای تاثیرات مثبت صحبت کنیم، می توانیم به موارد متعددی اشاره داشته باشیم. همان طور که می دانید خشکبار به انواع آجیل و میوه های خشک شده گفته می شود.در واقع طیف گسترده ای از انواع میوه خشک در این گروه قرار می گیرند که هر یک از آن با توجه به خواصی که دارند، می توانند در درمان و کنترل انواع بیماری تاثیرگذار باشند. برخی از انواع خشکبار برای کنترل بیماری کبد چرب مناسب می باشند که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

توت خشک

خواص بی نظیر توت خشک بر هیچ کس پوشید نیست و تاثیر آن را بر روی کبد چرب هم می توان مشاهده کرد. با توجه به این که توت سرشار از آنتی اکسیدان است می توان آن را ماده ای مفید برای درمان کبد چرب معرفی کرد. در واقع وجود آنتی اکسیدان باعث دفع چربی از سلول های کبد شده و در واقع به پاکسازی بدن کمک می کند. بنابراین، در بین انواع خشکبار برای کبد چرب می توان به توت خشک اشاره کرد.

اما گاهی سوالی که برای برخی از افراد به وجود می آید این است که آیا توت خشک همان خواص توت را دارد و فرآیند خشک کردن آیا باعث کاهش خواص آن نمی شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فرآیند خشک کردن توت نه تنها از خواص آنتی اکسیدانی آن نمی کاهد بلکه باعث افزایش این خاصیت در آن می شود. بنابراین باید گفت که می توانید با خیال راحت از توت خشک برای درمان کبد چرب استفاده کنید.

مقاله مرتبط:”مغز ها برای کبد چرب؛ کدامیک مفیدند؟”

سیب خشک

مصرف نصف فنجان سیب خشک در طول روز می تواند به عنوان یک درمان بسیار مفید برای کبد چرب در نظر گرفته شود. در واقع در بین انواع خشکبار برای کبد چرب، سیب خشک از آن جهت  که دارای ماده ای به نام پکتین می باشد می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. پکتین که نوعی فیبر محلول می باشد، می تواند باعث دفع سموم از سیستم گوارش شده و در نتیجه از کار زیاد کبد جلوگیری می نماید. در نتیجه می توان انتظار کاهش بیماری های کبد از جمله کبد چرب را داشت.

خشکبار برای کبد چرب(سیب خشک)

 

آلو خشک

در بین انواع خشکبار برای کبد چرب نباید از آلو خشک غافل بود. مصرف روزانه دو یا سه عدد آلو خشک می تواند تاثیر چشمگیری در درمان کبد چرب داشته باشد. خاصیت ملین کنندگی آلو باعث می شود که عملیات هضم غذا و دفع سموم از بدن به بهترین صورت انجام گیرد. بنابراین می توان انتظار داشت که در چنین شرایطی کبد با وضع بهتری کار کرده و انواع بیماری های مربوط به آن کاهش یابد.

برگه زردآلو

یکی از لذیذترین انواع خشکبار که طرفداران زیادی دارد، برگه زردآلو می باشد. وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در برگه زردآلو باعث شده است که از آن به عنوان یک پاک کننده بدن نام برده شود. مصرف مرتب برگه زردآلو می تواند باعث افزایش فعالیت بدن شده و از ابتلا به بیماری های کبد مانند کبد چرب جلوگیری می کند.

همانطور که گفته شد خشکبار برای  کبد چرب مفید است. مصرف میوه خشک های که  آنها را برسی کردیم میتواند به بهبود و سلامت کبد ما کمک کند. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *