آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟

فهرست

آجیل یکی از خوراکی های خوشمزه و بی‌نظیری است که هر کسی خواهان مصرف آن است. اما آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ در این مطلب می خواهیم به پاسخ های موجود برای سوال آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ بپردازیم. پس برای دانستن پاسخ سوال آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت گروه غذایی در مصرف آجیل

آجیل جزو مواد خوراکی بوده که مصرف آن خواص بسیار خوبی را برای بدن فراهم خواهد کرد. البته در مصرف آجیل باید نکاتی را در نظر گرفت تا به این طریق از تمامی مزایای آن بهره‌مند شد. یکی از موارد مهم در سلامتی بدن تغذیه صحیح و سالم است.

تغذیه صحیح خود به دو اصل اساسی پایبند بوده که این موارد شامل تعادل و تنوع می باشند؛ یعنی برای داشتن بدنی سالم باید مواد خوراکی را به میزان کافی همراه با تنوع خاص استفاده کرد. به همین جهت پزشکان گروه های غذایی مختلف را در هرم غذایی طبقه بندی کرده اند.

هدف اصلی طراحی هرم غذایی راهنمایی افراد جهت استفاده مناسب از مواد غذایی مورد نیاز بدنشان است. زیرا در صورت عدم وجود راهنمایی مناسب بسیاری از افراد روی به مصرف مواد خوراکی ناسالم خواهند آورند. هرم غذایی از 6 بخش اصلی تشکیل شده که دسته بندی آن به صورت زیر می باشد.

  • گروه نان و غلات
  • گروه سبزی ها
  • گروه میوه ها
  • گروه لبنیات
  • گروه گوشت و حبوبات (آجیل)
  • گروه چربی و قند ها

آجیل جزء کدام گروه غذایی است؛ گروه آجیل در هرم غذایی

با این تفاسیر ممکن است این سوال ایجاد شود که آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ با توجه به جایگاه آجیل در هرم غذایی پاسخ سوال آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ گروه گوشت و حبوبات می‌باشد. این موضوع به آن معنا بوده که مصرف آجیل ارزشی معادل با مصرف گوشت خواهد داشت؛ زیرا آجیل از ترکیبات بی ‌نظیری برخوردار بوده که عمده مواد موجود در آن را مواد معدنی تشکیل می‌ دهند.

انواع آجیل

آجیل را در هرم غذایی در کنار مواد غذایی همچون گوشت و حبوبات قرار داده اند؛ زیرا گوشت و حبوبات نیز از مواد معدنی و ویتامین های مشابه با آجیل برخوردار هستند. بنابراین با مشخص شدن پاسخ سوال آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ می توان آجیل را جایگزین گوشت دانست.

به عبارتی دیگر در صورت عدم دسترسی به گوشت می توان از آجیل به عنوان جایگزین آن استفاده نمود. به همین علت بسیاری از پزشکان تغذیه توصیه زیادی به مصرف آجیل دارند. زیرا بر اساس تحقیقات بدست آمده مصرف آجیل خواص بیشتری نسبت به گوشت خواهد داشت. علاوه بر آن مصرف آجیل برای کسانی که به علت بیماری نمی‌‌توانند از گوشت استفاده کننده گزینه مناسبی می باشد. با توجه به پاسخ سوال آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ می توان آجیل را جایگزین گوشت قرمز نمود. در مورد خواص آجیل بیشتر بدانید: “خواص آجیل چیست؟”

میزان مصرف روزانه آجیل

پس از مشخص شدن پاسخ سوال آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ نوبت به مقدار مصرف روزانه آجیل می‌ رسد. براساس هرم غذایی مصرف یک سوم لیوان آجیل ارزش غذایی برابر با 30 گرم گوشت دارد. به عبارتی دیگر با مصرف یک سوم لیوان آجیل، مواد معدنی معادل با 30 گرم گوشت وارد بدن خواهد شد. با این تفاسیر میزان مصرف روزانه آجیل برای افراد عادی حدود 30 الی 40 گرم است. علاوه بر این مقدار، افراد دارای فشار خون می‌توانند روزانه 5 عدد بادام خام را در کنار آن مصرف نمایند.

در این مطلب به سوال سوال آجیل جزء کدام گروه غذایی است؟ پاسخ دادیم. اکنون که به اهمیت آجیل پی بردید، سعی کنید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از آن نهایت استفاده را ببرید. پایدار باشید!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *