آیا میوه خشک برای معده مفید است؟

فهرست

میوه خشک یکی از خوراکی های محبوب می باشد که امروزه جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان به خود اختصاص داده است. میوه های خشک در دسته خشکبار قرار می گیرند که خواص بسیار زیادی برای بدن و سلامتی دارند. از انواع میوه های خشک می توان به کیوی، سیب، پرتقال، موز، گلابی و …. اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به بیان خواص میوه خشک برای معده بپردازیم.

خواص میوه خشک برای معده

میوه خشک نوعی خشکبار می باشد. میوه های خشک انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و مزیت های منحصر به فردی دارند. در ادامه به معرفی برخی از میوه های خشک پرداخته ایم که برای معده مفید می باشند.

انجیر خشک

یکی از میوه های خشک که برای درمان مشکلات معده مفید است، انجیر خشک می باشد. این نوع میوه سرشار از فیبر می باشد که به درمان نفخ معده، یبوست، اسهال، سوء هاضمه و …. کمک می کند.

هلو خشک

هلو خشک، نمونه دیگری از میوه خشک است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. به عبارت دیگر این نوع ماده غذایی سرشار از فیبر می باشد که علاوه بر تقویت دستگاه گوارش به هضم بهتر مواد غذایی کمک می کند.

کیوی خشک

کیوی خشک

برای از بین بردن اسید معده و تنظیم ترشح اسید معده بسیار موثر عمل می کند. به عبارت دیگر این نوع ماده غذایی منبع غنی از مواد معدنی و مواد مغذی می باشد که علاوه بر بهبود عملکرد معده مواد مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.

سیب خشک و توت خشک

سیب خشک و توت خشک نوع دیگری از میوه های خشک می باشند که در درمان بسیاری از مشکلات معده مانند یبوست، اسهال و …. موثر است. لازم به ذکر است که از این نوع میوه های خشک می توانید برای درمان زخم معده استفاده کنید.

کشمش

کشمش در حقیقت همان خشک شده انگور می باشد که در تنظیم ترشح اسید معده بسیار قوی عمل می کنند. از این نوع میوه خشک می توان برای درمان زخم معده استفاده کرد.

از آنچه گفتیم نتیجه گرفته می شود که برای درمان مشکلات معده می توانید از انواع میوه خشک مانند کشمش، انجیر خشک، توت خشک، و …. استفاده کنید. توجه کنید اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید از مصرف بی رویه میوه های خشک به شدت خودداری کنید. برای درمان مشکلات معده بهتر است میوه های نامبرده را یک بار در روز مصرف کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *