ارتباط گردو و دیابت چیست؟

فهرست

نتایج مطالعات انجام شده نشان داده است که گردو و دیابت بهم مرتبط هستند اما این ارتباط چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم تا ارتباط بین گردو بعنوان یک آجیل و دیابت را بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

ارتباط گردو و دیابت

دانستن ارتباط بین گردو و دیابت برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است چرا که گردو می تواند به بهبود وضعیت آنها کمک کند. اگر دیابت دارید، می دانید که غذاهایی که می خورید به طرق مختلف بر سطح قند خون شما تاثیر می گذارند. گردو را می توان برای دیابت مفید دانست زیرا در مقایسه با سایر غذاها تاثیر کمتری بر قند خون دارد.

گردو کربوهیدرات (ماده ای مغذی که سطح قند خون را بیشتر از پروتئین و چربی بالا می برد) بسیار کمی دارد. بعلاوه، پروتئین، چربی و فیبر موجود در گردو می تواند از افزایش ناگهانی قند خون که ممکن است بعد از خوردن غذا رخ دهد (به ویژه خوردن غذاهای پر کربوهیدرات) جلوگیری کند.

افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند نیز می توانند در رژیم غذایی خود به جای غذاهای پر کربوهیدرات و تصفیه شده ای که اغلب می خورند (مانند نان، چیپس، ماکارونی) از غذاهای کم کربوهیدرات و حاوی پروتئین بالاتر مانند گردو و انواع دیگر آجیل استفاده کنند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن 28 گرم گردو پنج بار یا بیشتر در هفته با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

آجیل فواید زیادی برای افراد مبتلا به دیابت دارد و مطالعات نشان داده است که حتی می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود.

یک کاسه پر از گردو

نتایج یک مطالعه نشان داده است که مصرف آجیل با کاهش شیوع عوامل خطر انتخابی برای دیابت نوع 2،  بیماری های قلبی عروقی و سندرم متابولیک مرتبط است.

فواید آجیل های مختلف برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

آجیل های مختلف فواید متفاوتی برای افراد دیابتی دارند. به این معنی که هر نوع آجیل خواص خاصی برای بدن دارد. دلیل این تفاوت در خواص به دلیل ترکیبات مغذی موجود در آجیل ها و مقدار آنها می باشد. برای مثال بادام منبع غنی ویتامین E است، گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و بادام هندی منیزیم زیادی دارد.

البته خواص مشترکی نیز بین آجیل ها وجود دارد. برای مثال پسته، بادام و بادام زمینی همگی می توانند منجر به کاهش کلسترول بد شوند.

تقریبا همه آجیل ها برای افراد مبتلا به دیابت مفید هستند. اما باید از مصرف آجیل های نمکی اجتناب شود چرا که مصرف مداوم مقدار زیاد نمک می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود.

مقاله مرتبط:”ارتباط گردو و کبد چرب چگونه است؟”

نتیجه گیری

ارتباط گردو و دیابت و تاثیر مثبتی که گردو بر دیابت دارد توسط محققان مشخص شده است. به نظر می رسد که آجیل هایی که باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شوند مانند گردو، بادام و پسته می توانند برای افراد دیابتی مفید باشند. این آجیل ها انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت هستند، اما بایستی از مصرف انواع شور آنها خودداری شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *