چطور توت خشک کنیم؟

فهرست

خشکبار و میوه های خشک به خودی خود یک میان وعده عالی و سالم می سازند و افزودنی خوبی برای غذاهای شیرین و خوش طعم هستند. اکثر مردم تصور می کنند که برای تهیه خشکبار در خانه باید دستگاه میوه خشک کن داشته باشند. اما واقعاً به آن نیازی ندارید و فر شما این کار را به خوبی انجام می دهد. آیا تا به حال در فر خود میوه خشک کرده اید؟می توانید یکبار آن را امتحان کنید. در این مطلب می خوانیم چطور توت خشک کنیم؟

خشک کردن میوه ها در فر

خشک کردن میوه در فر یک فرآیند بسیار ساده است. فقط باید میوه را در دمای پایین برای مدت طولانی حرارت دهید. معمولاً این روش ارزان‌تر از خرید میوه‌های خشک از فروشگاه‌های مواد غذایی است و راهی عالی برای استفاده از میوه‌های اضافی است که نمی‌توانید به موقع آن ها را بخورید. تنها نقطه ضعف آن این است که حداقل چند ساعت و گاهی تمام روز طول می کشد. برای تغییر بافت یا سرعت بخشیدن به این فرآیند می توانید دما را تغییر دهید. همچنین می توانید با خرید توت خشک از مصرف آن لذت ببرید.

مقدار توت خشک با کیفیت

دماهای بالاتر رطوبت بیشتری را از بین می برند، در حالی که دماهای پایین تر معمولاً منجر به ایجاد بافتی جویدنی می شوند. محدوده معمولی دمای آن 135 تا 200 درجه است، اما خیلی از این دما بالاتر نروید وگرنه به جای خشک شدن توت ها می پزند. در اینجا  گفتیم با فر چطور توت خشک کنیم. هیچ یک از توصیه‌های زمان و دما دقیق نیستند، بنابراین با خیال راحت آنها را تغییر دهید تا با بافتی که می‌خواهید و مقدار زمانی که می‌خواهید صرف کنید، مطابقت داشته باشد.

مقاله مرتبط:“آیا با خواص توت خشک آشنا هستید؟”

چطور توت خشک کنیم؟

خشک کردن توت ها تقریباً به هیچ تلاشی نیاز ندارد. فقط آنها را روی یک سینی پخت پهن کنید و در فر قرار دهید. تمشک، کرن بری و حتی توت فرنگی در فر به خوبی خشک می شوند. میوه های خود را در دمای 135 درجه به مدت 10 ساعت حرارت دهید. می توانید با افزایش حرارت تا 200 درجه زمان پخت را به 6 تا 8 ساعت کاهش دهید. فقط مطمئن شوید که آنها را زود به زود چک می کنید.

تقریباً هر میوه ای را می توان در فر خشک کرد، و این روند معمولاً بسیار مشابه است، بنابراین واقعاً امکان انجام اشتباه آن وجود ندارد. انجام این کار بسیار آسان است، اما زمان زیادی را صرف می کند. نیازی به گفتن نیست، این کاری نیست که بخواهید هر روز انجام دهید، اما یک پروژه سرگرم کننده برای یک آخر هفته یا یک روز بارانی است.

همانطور که گفته شد در این مقاله گفتیم که چطور توت خشک کنیم؟ و هنگام خشک کردن از چه دمای استفاده کنید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *