حقایقی در مورد مصرف بادام زمینی در دوران بارداری

فهرست

یکی از مواردی که بانوان باردار در خصوص آن سوالات زیادی را مطرح می کنند مصرف بادام زمینی بعنوان یک آجیل خوب در دوران بارداری است که معمولا پزشکان پاسخ های گوناگونی را در مورد این سوال ارائه می دهند. در این مطلب می خواهیم در مورد مصرف بادام زمینی در دوران بارداری صحبت کنیم.

درباره بادام زمینی

عموما تمام پاسخ های ارائه شده در مورد مصرف بادام زمینی در دوران بارداری بستگی به وضعیت جسمانی مادر دارد. بادام زمینی به عنوان یکی از مغز های بسیار خوشمزه و سرشار از خاصیت محسوب می شود. مصرف مقدار مناسبی از آن می تواند تاثیر زیادی در روند سلامتی بدن داشته باشد.

در حال حاضر بادام زمینی با طعم خوشمزه و خواص مناسبی که دارد توانسته شمار زیادی از افراد را به سمت خود جذب کند. از جمله موادی که به وفور در بادام زمینی یافت می شود می توان به پروتئین، چربی های غیر اشباع، فیبر و فسفر اشاره نمود که هر یک از این مواد پس از ورود به بدن می توانند تاثیر مثبتی در بخشی از بدن داشته باشند.

از این روز پزشکان و متخصصان طب سنتی اصرار زیادی به استفاده از بادام زمینی می کنند به این علت که مصرف این خشکبار بی نظیر می تواند بخش عمده ای از نیاز های بدن را برطرف نماید. اما مصرف بادام زمینی در دوران بارداری نیز می تواند فواید زیادی برای مادر و جنین داشته باشد.البته مصرف آن باید زیر نظر پزشک مخصوص صورت گیرد.

به این علت که ممکن است مصرف بادام زمینی در دوران بارداری برای مادر سبب ایجاد آلرژی شود که این امر می تواند برای جنین و مادر بسیار خطرناک باشد.

مزایای استفاده از بادام زمینی در دوران بارداری

همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان گردید مصرف بادام زمینی در دوران بارداری می تواند مزایای زیادی را برای مادر و جنین به ارمغان آورد که برخی از این موارد عبارتند از :

کمک به افزایش رشد مغز جنین

 از مزایای استفاده از بادام زمینی در دوران بارداری، کمک به افزایش رشد مغز جنین است. بهتر است بدانید که جنین در تمام دوران رشد خود انرژی و مواد غذایی خود را از بدن مادر دریافت می کند.

از این روز اگر مادر موادی مانند بادام زمینی را استفاده نماید، این موضوع می توان تاثیر مثبت زیادی در روند رشد مغز جنین داشته باشد. تحقیقات ثابت کرده مادرانی که به مصرف بادام زمینی در دوران بارداری می پردازند کودکان باهوش تری را به دنیا می آورند.

بادام زمینی یک آجیل بسیار خوشمزه است.

جلوگیری از بروز بیماری های نظیر دیابت

مصرف بادام زمینی در دوران بارداری، می توان خطر ابتلای بانوان به بیماری های مانند دیابت را تا حد قابل توجهی کاهش داده و از بروز آن جلوگیری نماید. بادام زمینی منبعی غنی از منگنز بوده که این ماده نقش کلیدی را در کنترل قند خون مادر ایفا می کند.

کمک به بهبود وضعیت پوست

کمک به بهبود وضعیت پوست یکی دیگر از مزایای استفاده از بادام زمینی در دوران بارداری بوده که تقریبا اکثر بانوان باردار در این دوران با مشکلات پوستی زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

عدم استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری یکی از مواردی بوده که به توصیه پزشکان بانوان باید از مصرف آن ها خودداری نمایند. به همین منظور، جهت بهبود وضعیت ظاهری پوست، می توان از بادام زمینی به علت دارا بودن ویتامین E و آنتی اکسیدان های فراوان بهره گیری نمود.

تنظیم فشار خون و کنترل آن

از دیگر مزایای مصرف بادام زمینی در دوران بارداری می توان به تنظیم فشار خون و کنترل آن اشاره نمود. بهتر است بدانید که فشار خون بالای مادر می تواند برای مادر و جنین بسیار خطرناک باشد.

بادام زمینی فشار خون را تنظیم می کند.

میزان مناسب مصرف بادام زمینی در دوران بارداری

بهتر است برای مصرف بادام زمینی در دوران بارداری با پزشک متخصص مشورت صورت گیرد. زیرا ممکن است استفاده آن سبب ایجاد واکنش های آلرژیک در مادر شود. اما در صورت نبود مشکل، می توان یک سوم یک فنجان یا 23 عدد از آن را به صورت روزانه مصرف نمود که این مقدار می تواند به صورت خام یا خیس استفاده شود.

در کل بهتر است مقدار مصرفی کمتر از تعداد ذکر شده باشد زیرا مصرف بیش از حد بادام زمینی می تواند سبب ایجاد عوارضی مانند اضافه وزن و مشکلات هاضمه در مادر شود.

در مورد بادام زمینی مطالب جالب دیگری نیز وجود دارد. مثلا برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله “آیا بادام زمینی چاق کننده است؟” را نیز بخوانید.

در این مقاله در مورد مصرف بادام زمینی در دوران بارداری صحبت کردیم. اگر فرد بارداری در اطراف خود می شناسید لطفا مطالب این مقاله را برای او نیز بازگو کنید. با اینکار به سلامتی یک مادر و فرزند کمک کرده اید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *