طرز تهیه بادام زمینی روکش دار چگونه است؟

فهرست

طرز تهیه بادام زمینی روکش دار دستور یک میان وعده خوشمزه است که از ترکیب بادام زمینی با آرد نخودچی تهیه می شود. این دستور پخت آسان را می توان در خانه برای رفع حس گرسنگی تهیه کرد. امیدواریم از طعم آن لذت ببرید و این بادام زمینی را برای دوستان و خانواده خود با یک فنجان چای، قهوه سرو کنید.

دو روش طرز تهیه بادام زمینی روکش دار

بادام زمینی روکش دار با دستورهای مختلفی درست می شود. ما در اینجا برای شما دستور بادام زمینی روکش دار را با دو طعم نمکی و شیرین آماده کرده ایم. همچنین شما می توانید با خرید بادام زمینی روکشدار از طعم آن لذت ببرید.

بادام زمینی روکش دار نمکی

مواد لازم برای تهیه بادام زمینی روکش دار (برای 5 وعده)

  • 2 فنجان بادام زمینی خام
  • 100 گرم آرد نخودچی
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  • قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • قاشق چایخوری پودر انبه خشک
  • 1 فنجان آب
  • 2 قاشق غذاخوری روغن تصفیه شده
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • قاشق چایخوری پودر گشنیز
  • قاشق چایخوری دانه زیره
  • جوش شیرین به مقدار کافی
  • قاشق چایخوری پودر آسافوتیدا

بادام زمینی روکش دار پیاز جعفری

دستور پخت بادام زمینی روکش دار نمکی

طرز تهیه بادام زمینی روکش دار را در چهار مرحله انجام می دهیم.

  • مرحله 1: خمیر را درست کنید. برای شروع، یک کاسه عمیق بردارید و آرد نخودچی، پودر فلفل قرمز، پودر گشنیز، زیره، نمک، پودر انبه خشک، آسافوتیدا، پودر زردچوبه، جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری روغن تصفیه شده را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  • مرحله 2: بادام زمینی را به خمیر اضافه کنید. به بادام زمینی خام، آب اضافه کنید و بعد از 20 ثانیه آن را صاف کنید. بادام زمینی را به ظرف حاوی مخلوط آرد نخودچی منتقل کنید. 60 میلی لیتر آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در آخر روغن باقی مانده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • مرحله 3: بادام زمینی را بپزید. کاسه را در مایکروویو قرار دهید و به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. پس از این مدت، بادام زمینی ها را به آرامی از یکدیگر جدا کنید و سپس دوباره به مدت 2 دقیقه دیگر در مایکروویو قرار دهید. این کار را حدود 5 بار به همین روش انجام دهید تا بافت بادام زمینی ترد شود.
  • مرحله 4: در یک شیشه نگهداری کنید. پس از اتمام کار، آن را بردارید و در یک شیشه نگهداری کنید یا بلافاصله آن را سرو کنید. این دستور تهیه بادام زمینی روکش دار نمکی بود. امیدواریم آن را امتحان کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه قصد داریم طرز تهیه بادام زمینی روکش دار تند و کمی شیرین را نیز به طور اجمالی به شما آموزش دهیم.

 بادام زمینی روکش دار شیرین

بهتر است بادام زمینی را قبل از اینکه با آرد بپوشانیم و سرخ کنیم، بجوشانیم. چون سرخ کردن مستقیم ممکن است منجر به ایجاد طعم خامی در بادام زمینی شود. نکته دیگر نیز اندازه بادام زمینی است. بادام زمینی‌های کوچک‌تر سریع‌تر از بادام‌زمینی‌های بزرگ‌تر پخته می‌شوند، بنابراین می‌توانید از جوشاندن بادام‌زمینی‌های کوچکتر صرف نظر کنید.

یک قابلمه متوسط ​​را با آب کافی پر کنید تا بادام زمینی بجوشد. روی حرارت زیاد قرار دهید و بگذارید بجوشد. بلافاصله که آب شروع به جوشیدن کرد، بادام زمینی را به آرامی داخل آن بریزید، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید سه تا پنج دقیقه بجوشد. سپس حرارت را خاموش کرده و بادام زمینی را آبکش کنید. بادام زمینی ها را روی یک سینی بزرگ یا تابه فر پهن کنید تا فضای کافی برای خشک شدن بادام زمینی ها وجود داشته باشد.

در این مرحله از طرز تهیه بادام زمینی روکش دار، آرد و شکر، پودر فلفل، فلفل سیاه، بیکینگ پودر، جوز هندی و نمک را در ظرفی با همزن بزنید. تخم مرغ ها را نیز با هم زده و کنار بگذارید. در همان سینی که بادام زمینی روی آن است، تخم مرغ های همزده را روی بادام زمینی ها بریزید و مطمئن شوید که همه بادام زمینی ها به خوبی پوشش داده شده اند. نیمی از آرد را روی بادام زمینی بریزید و تخم مرغ های هم زده را اضافه کنید و با دو دست همه مواد را با دقت مخلوط کنید. ممکن است برخی از بادام زمینی ها به هم چسبیده باشند.

بادام زمینی ها را روی سینی پهن کنید تا بادام های چسبیده به هم جدا شوند و آرد باقی مانده را روی سینی بریزید. اجازه دهید بادام زمینی روکش دار به مدت هشت تا ده دقیقه استراحت کند. روغن را در سرخ کن روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. وقتی روغن داغ شد مقداری از بادام زمینی را داخل آن بریزید.

سعی کنید سرخ کن را خیلی شلوغ نکنید. به طور مداوم هم بزنید تا بادام زمینی طلایی شود. از روغن خارج کنید و در آبکشی که با دستمال کاغذی پوشانده اید قرار دهید. بادام زمینی هنگام سرد شدن تیره تر و ترد می شود، بنابراین آنها را برای مدت طولانی در سرخ کن نگه ندارید. این بادام زمینی روکش دار می تواند تا هفت روز در ظرف دربسته نگهداری شود.

آجیل رویال به شما پیشنهاد می کند که این دو نوع طرز تهیه بادام زمینی روکش دار را در منزل امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. همچنین اگر وقت کافی برای تهیه بادام زمینی روکش دار در منزل را ندارید می توانید این آجیل خوشمزه را به صورت آماده مصرف از سایت آجیل رویال تهیه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *