کدام میوه ویتامین دی دارد؟

فهرست

وقتی صحبت از میوه و ویتامین D می شود، این سوالی است که مطرح می شود که کدام میوه ویتامین دی دارد؟ اگر به دنبال یک منبع غذایی برای تامین ویتامین D خود هستید باید مطمئن شوید که آیا میوه ها می توانند منبع مناسبی برای تامین این ویتامین باشند. در این مطلب، ما در مورد چند نمونه از محبوب ترین میوه ها که ممکن است حاوی ویتامین D باشند صحبت می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه می توانید دوز روزانه ویتامین D مورد نیاز خود را دریافت کنید.

اما آیا واقعا میوه ها ویتامین دی دارند؟

در این قسمت به بررسی چند نوع میوه می پردازیم:

آووکادو

آووکادو یک میوه سالم است که حاوی ویتامین هایی مانند C، E، K و برخی از ویتامین های B است. با این حال، وقتی صحبت از مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین D می شود، آووکادو نقش مهمی را ایفا می کند. آنها به بدن شما کمک می کنند ویتامین D را جذب کند

انگور

آن ها منبع خوب پلی فنول ها ( انگور سبز) و آنتوسیانین ها (انگورهای ارغوانی و قرمز) هستند. از سوی دیگر، آن ها مملو از آنتی اکسیدان های پلی فنلی هستند که نابود کننده سلول های رادیکال آزاد است. اما انگور ویتامین D ندارد.

تعدادی کیوی

کیوی

یکی از بهترین منابع ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان هایی مانند کولین، لوتئین و زآگزانتین، همچنین حاوی فولات، مقداری ویتامین K و مقادیر کمی (نه زیاد!) کلسیم و فسفر است. ولی اثری از ویتامین D نیست.

لیمو

مانند سایر مرکبات منبع ویتامین مفید C و البته اسید سیتریک است که دوست مینای دندان شما نیست. به هر حال، ویتامین D در لیمو نیز وجود ندارد.

پرتقال

پرتقال ممکن است نزدیکترین میوه ای باشد که حاوی ویتامین D است. یعنی اگرچه ویتامین D در پرتقال وجود ندارد، اما بسیاری از برند های آب پرتقال با ویتامین D (و اغلب کلسیم) غنی شده اند، زیرا این دو ماده مغذی در کنار هم گزینه خوبی برای دریافت مقداری ویتامین D در رژیم غذایی شما هستند.

منابع ویتامین D

بنابراین، اگر میوه منبع ویتامین D نیست چگونه آن را دریافت کنیم؟ در اینجا سه منبع برای دریافت ویتامین D آورده شده است:

خورشید

هنگامی که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، اشعه ماوراء بنفش باعث می شود بدن شما ویتامین D تولید کند. اما دقت کنید که قرار گرفتن بیش از حد در نور مستقیم خورشید ممکن است منجر به سرطان پوست شود

غذاها

برخی از غذاها مانند ماهی های چرب (ماهی آزاد یک انتخاب عالی است)، زرده تخم مرغ، جگر گاو و شیر غنی شده یا آب پرتقال منابع خوبی برای ویتامین D هستند. همچنین یک منبع ویتامین D می تواند آجیل هایی مانند بادام، گردو و آجیل سویا مقدار کمی ویتامین D دارند که این میزان در شیر سویا، شیر بادام یا روغن گردو بیشتر است

مکمل های غذایی

این یک گزینه خوب است. توجه داشته باشید که دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید و از یک منبع معتبر خرید کنید.

ما با مطرح کردن سوال کدام میوه ویتامین دی دارد قصد داشتیم تاکید کنیم که ویتامین D در میوه ها یافت نمی شود. اگر چه بهتر است مواد مغذی خود را از غذا دریافت کنید، سپس به سراغ مکمل‌ها بروید. اما در مورد ویتامین D، دستیابی به فواید بهینه از غذا به تنهایی واقعاً دشوار است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *