خواص فندق در طب سنتی را بشناسید

فهرست

خواص فندق در طب سنتی باعث استفاده ی گسترده ی این مغز از زمان های دور تا به امروز شده است. این مغز به عنوان یک ماده ی طبیعی که ضرری برای بدن ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. فندق بعنوان یک آجیل حاوی مواد مغذی بسیاری است که بدن از کودکی تا پیری به این مواد نیاز دارد و در صورت نبود آن با مشکلات جدی مواجه می شود. در ادامه ی این مقاله به خواص طب سنتی به طور کامل خواهیم پرداخت.

خواص فندق در طب سنتی

فندق در طب سنتی به عنوان مغزی که مانع از بسیاری از مشکلات می شود و نیز در رفع بیماری های مختلف موثر است مورد توجه قرار گرفته است. فندق طیف وسیعی از مشکلات را در افراد مختلف برطرف می کند و در گذشته نیز افراد نسبت به خواص آن آگاهی داشتند و آن را مورد استفاده قرار می دادند. در ادامه به مهم ترین خواص فندق در طب سنتی اشاره خواهیم کرد.

خواص فندق برای مردان

یکی از خواص فندق در طب سنتی که مورد توجه قرار گرفته خواص این مغز برای مردان است. فندق از جمله مغز هایی است که می تواند ناباروری را در مردان درمان کرده و با افزایش تولید اسپرم در کاهش این مشکل بسیار موثر باشد. از دیگر خواص فندق برای مردان که در طب سنتی نیز مورد توجه قرار گرفته است خاصیت این مغز در کاهش انواع سرطان ها در مردان از جمله سرطان پروستات می باشد.

خواص فندق برای کودکان

فندق به دلیل خواص فوق العاده ای که برای کودکان دارد نیز مورد توجه قرار گرفته است. این مغز دارای کلسیم بسیاری می باشد و مصرف کلسیم در سنین رشد به عنوان یک ماده ضروری و مهم برای رشد سالم استخوان ها می باشد. فندق می تواند در استحکام و تقویت دندان های نوزاد مخصوصا زمانی که کودک اولین دندان های خود را در می آورد اهمیت بسیاری داشته باشد.

از دیگر خواص فندق در طب سنتی که برای سنین کودکی اهمیت بسیاری دارد وجود انواع ویتامین ها و فیبر موجود در این مغز است. از آنجا که کودکان در خوردن مواد غذایی بسیار سخت گیر می باشند می توان فندق را به شیوه های مختلف مورد استفاده ی کودک قرار داد تا از خواص آن بی بهره نماند.

ظرف فندق

خواص فندق برای زنان

فولات یک نوع از ویتامین گروه B می باشد که نقش مهمی در کم خونی دارد. یکی از خواص فندق در طب سنتی نقش آن در کم خونی مخصوصا در زنان است. مصرف فندق به دلیل خواص آن در برطرف کردن کم خونی هم در دوران بارداری هم در زمان قاعدگی اهمیت بسیاری دارد. این مغز می تواند در افزایش شیردهی و نیز در زایمان راحت کمک بسیاری کند. به همین دلیل در گذشته نیز به عنوان ماده ای موثر توسط مادران مورد استفاده قرار می گرفت.

از دیگر خواص فندق در دوران بارداری می توان به خاصیت این مغز در رفع یبوست اشاره کرد که در این دوران تشدید می شود و جزء مشکلات آزار دهنده می باشد. مصرف فندق در دوران قاعدگی می تواند درد های شدید را کاهش دهد و سایر علائم سندرم قاعدگی را برطرف کند.

خواص فندق برای سایر بیماری ها

از زمان های گذشته فندق به عنوان ماده ای که می تواند قند خون را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد مورد توجه قرار گرفته است. این خاصیت فندق به دلیل وجود منیزیم در این ماده است. از طرفی فندق می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد و باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شود. به این صورت نیاز بدن به مواد شیمیایی را کاهش می دهد.

طبع گرم و خشک فندق باعث رفع بسیاری از مشکلات می شود و مصرف آن در فصل های سرد می تواند از سرفه های شدید جلوگیری کند. این مغز را می توان به همراه عسل و به عنوان یک جوشانده ی موثر استفاده کرد تا خواص آن دو چندان شود.

فندق باعث افزایش آرامش و کاهش استرس می شود. از طرفی مصرف آن باعث تقویت حافظه می شود. به همین دلیل در زمان های مطالعه توصیه می شود این مغز به همراه سایر مغزها مانند گردو و غیره مورد استفاده قرار گیرد تا گنجایش و توان حافظه افزایش یابد.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که هنگام مصرف فندق باید به آن توجه کرد خواص فندق در طب سنتی است. این مغز از گذشته های دور مورد توجه افراد بوده و آگاهی از خواص آن باعث مصرف روزانه ی این مغز شده است. امروزه نیز از فندق به عنوان یک میان وعده ی سالم استفاده می شود و به این صورت مشکلات و بیماری ها تا حد قابل توجهی کاهش می یابند.

مطلب پیشنهادی:”خواص فندق؛8 خاصیت برتر”

این مغز را می توان به روش های مختلف استفاده کرد و نوع پودری آن برای افرادی که دندان ندارند مانند کودکان گزینه ی کاملا مناسبی می باشد. در بسیاری از محصولات مانند شکلات ها نیز از مغز فندق استفاده می شود که خواص بی نظیری دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *