ترکیبات آجیل چهار مغز و آجیل هفت مغز چیست؟

فهرست

آجیل چهار مغز و هفت مغز دو مورد از آجیل های محبوب در میان افراد هستند. معمولا از آجیل هفت مغز و چهار مغز معمولا در ایام مختلف سال استفاده می شود. آجیل چهار مغز و هفت مغز به صورت نمکی و خام جهت استفاده به بازار عرضه می شوند. به طور کلی اکثر افراد استفاده از نمونه نمکی و بو داده آن را بیشتر می‌پسندند. به همین منظور در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی آجیل های چهار مغز و هفت مغز بپردازیم.

چرا باید آجیل چهار مغز و هفت مغز را انتخاب کنیم؟

آجیل هفت مغز و چهار مغز به عنوان دو نمونه از بهترین آجیل های موجود به حساب می آیند. زیرا در ترکیبات این آجیل ها از مغز های خوشمزه با خاصیت فراوان استفاده شده است. مغزهایی که استفاده از هریک از آن ها می تواند مزایای ارزشمندی را برای بدن به ارمغان آورد.

شاید یکی از دلایل محبوبیت آجیل چهار مغز و هفت مغز خواص بسیار خوب آن ها باشد. البته این موضوع تنها یکی از دلایل پرطرفدار بودن این نوع از آجیل است. دلیل دیگری که بسیاری از افراد این دو نوع آجیل را انتخاب می کنند طعم خوشمزه و دلپذیر آن است.

همانطور که گفته شد در آجیل چهار مغز و هفت مغز از ترکیبات مختلف و پرطرفداری استفاده می شود. همچنین هر یک از مغز های استفاده شده در ترکیبات این دو نوع آجیل به تنهایی طرفداران خود را دارند. به طور کلی استفاده از آجیل چهار مغز و هفت مغز در ایام مختلف سال مانند شب یلدا صورت می‌گیرد.

ترکیبات آجیل هفت مغز

همانطور که عنوان شد آجیل هفت مغز یکی از آجیل های محبوب در میان افراد است. به طور کلی در ترکیبات این آجیل از شش مغز پرطرفدار به همراه یک خشکبار استفاده می شود. به همین منظور ترکیبات آجیل هفت مغز شامل موارد زیر می باشد:

مغز پسته

یکی از آجیل های موجود در ترکیبات آجیل های هفت مغز، پسته است. پسته به عنوان پرطرفدارترین آجیل موجود شناخته شده زیرا استفاده از آن خواص زیادی را برای بدن به ارمغان می‌آورد. برای اطلاع از خواص پسته بهتر است مقاله “با خواص پسته بیشتر آشنا شوید” را مطالعه نمایید.

علاوه بر آن پسته از طعم بسیار خوشمزه و مطبوعی برخوردار است. بهتر است بدانید که بسیاری از پزشکان توصیه زیادی به استفاده از پسته دارند. زیرا ترکیبات موجود در پسته باعث سلامتی و بهبود عملکرد بخش های مختلف بدن خواهد شد.

مغز گردو

مغز گردو به عنوان یکی دیگر از آجیل های موجود در آجیل هفت مغز به حساب می آید. گردو یکی از آجیل های محبوب و پرطرفدار در میان افراد است.

مغز گردو در آجیل چهار مغز بکار برده می شود.

گردو با توجه به طعم و ویژگی های خوبی که دارد معمولا در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن بسیاری از افراد از گردو به عنوان یک میان وعده بسیار مقوی بهره گیری می نمایند.

گردو منبعی کامل از ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون است. مصرف مرتب گردو می تواند کمک زیادی به سلامتی بدن نماید. برای اطلاع بیشتر، پیشنهاد می کنیم مقاله “برترین خواص گردو را بدانید” را نیز مطالعه نمایید.

مغز فندق

مغز فندق یکی دیگر از موارد موجود در ترکیبات آجیل هفت مغز است. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که عاشق خوردن مغز فندق نباشد. در حال حاضر از فندق در شکلات ها و شیرینی های گوناگون بهره گیری می شود.

فندق نیز جزو دسته آجیل های پر فایده برای بدن به حساب می آید. مصرف فندق با توجه به ترکیباتی که دارد می تواند مواد لازم و ضروری برای بدن را فراهم نماید. به همین علت بسیاری از پزشکان تغذیه و اساتید طب سنتی مصرف فندق را بسیار توصیه می کنند.

مغز بادام هندی

مغز بادام هندی از دیگر موارد موجود در ترکیبات آجیل های هفت مغز است. بادام هندی با ظاهری شبیه لوبیا طرفداران مخصوص به خود را دارد. بادام هندی با طعم مطبوعی که دارد توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید.

علاوه بر طعم بادام هندی یکی دیگر از دلایل محبوبیت این آجیل، خواص خوب آن است. ترکیبات بادام هندی را معمولا مواد معدنی و ویتامین های گوناگون تشکیل می دهند. از این رو توصیه می شود تا مصرف بادام هندی را از یاد نبرید.

مغز بادام زمینی

در میان ترکیبات آجیل هفت مغز نباید مغز بادام زمینی را از قلم انداخت. بادام زمینی در مقایسه با گردو از ارزش غذایی کاملا مشابه برخوردار است. بادام زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون است. وجود این مواد در ترکیبات بادام زمینی باعث شده تا برخی افراد آن را جایگزین خوبی برای گردو بدانند.

کشمش سبز

کشمش سبز یکی دیگر از موارد موجود در ترکیبات آجیل هفت مغز است. کشمش به عنوان یکی از خشکبار های پرطرفدار در میان افراد شناخته می شود.

استفاده از کشمش با توجه به خواص خوبی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. معمولا برخی از افراد از کشمش به صورت میان وعده و همراه با چای استفاده می کنند.

مغز بادام درختی

آخرین آجیل موجود در میان ترکیبات آجیل های هفت مغز، بادام درختی است. بادام درختی جزو آن دسته از مغز هایی بوده که طرفداران مخصوص به خود را دارد. همچنین مصرف بادام با وجود ترکیبات مفید موجود در آن می تواند مزایای زیادی را برای بدن به ارمغان آورد.

مغز بادام درختی هم در آجیل چهار مغز و هم در آجیل هفت مغز بکار برده می شود.

ترکیبات آجیل چهار مغز

ترکیبات موجود در آجیل چهار مغز کاملا مشابه با آجیل های هفت مغز است. تنها تفاوت آجیل چهار مغز با نمونه هفت مغز آن عدم وجود 3 مورد در ترکیبات آن است. به همین منظور ترکیبات تشکیل دهنده آجیل چهار مغز عبارتند از :

  • مغز پسته
  • مغز بادام درختی
  • مغز بادام هندی
  • مغز فندق

آجیل چهار مغز برخلاف آجیل های هفت مغز فاقد آجیل های بادام زمینی، کشمش و مغز گردو است.

خواص آجیل چهار مغز و هفت مغز

استفاده از آجیل چهار مغز و هفت مغز می تواند خواص زیادی را برای بدن به ارمغان آورد. از جمله خواص استفاده از آجیل چهار مغز و هفت مغز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جلوگیری از بروز بیماری سرطان

ترکیبات موجود در آجیل چهار مغز و هفت مغز می تواند باعث جلوگیری از بروز سرطان شود. این موضوع با استفاده مداوم از این آجیل ها به سادگی امکان پذیر خواهد بود؛ زیرا ترکیبات موجود در آجیل های چهار مغز و هفت مغز سرشار از آنتی اکسیدان های گوناگون است. به همین منظور پیشنهاد می شود تا این آجیل ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بهبود عملکرد قلب و سلامتی آن

یکی دیگر از خواص آجیل چهار مغز و هفت مغز بهبود عملکرد قلب و سلامتی آن است. مصرف مرتب این آجیل ها با توجه به ترکیبات بی‌نظیری که دارند در کاهش کلسترول بد خون موثر می باشد.

بهتر است بدانید یکی از راه های بهبود عملکرد قلب کاهش کلسترول بد خون است. به همین منظور استفاده از آجیل چهار مغز و هفت مغز می تواند سلامتی قلب را برای افراد به ارمغان آورد.

جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر کم خونی

از دیگر خواص آجیل چهار مغز و هفت مغز می توان به جلوگیری از بروز کم خونی اشاره نمود. بهتر است بدانید که کم خونی به عنوان یکی از مشکلات رایج در میان افراد محسوب می شود. این مشکل در نتیجه کمبود مواد معدنی همچون آهن رخ می دهد. به همین جهت استفاده از آجیل چهار مغز و هفت مغز می تواند به تامین آهن بدن کمک زیادی نماید.

در این مقاله در مورد آجیل چهار مغز و آجیل هفت مغز صحبت کردیم.آیا از اطلاعاتی که بدست آوردید راضی هستید؟ آیا فکر می کنید برای سلامتی تان مفید باشد؟ امیدواریم برای شما مفید واقع شود. اگر دوست داشتید این مطالب را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر از صبوری شما !

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *