همه چیز درباره ارزش غذایی عناب

فهرست

عناب یک خشکبار است که فاقد پوست نرم و لطیف خرمای معمولی است که برای پخت و پز و دسر استفاده می کنید. در این مطلب قصد داریم با ارزش غذایی عناب بیشتر آشنا شویم.

ارزش غذایی عناب

عناب به عنوان خرمای چینی نیز شناخته می شود. آن ها با خرماهای معمولی که ممکن است بیشتر با آن ها آشنا باشید متفاوت هستند. عناب چندان شیرین نیست و بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. وقتی میوه‌های عناب تازه هستند، به رنگ ماهاگونی مایل به قرمز با لکه‌های سبز رنگ هستند. وقتی خشک می‌شوند، به رنگ ماهاگونی چروکیده در می‌آیند.

عناب به چند دلیل غذای سالمی است. به عنوان اولین ارزش غذایی عناب می توان به محتوای بالای ویتامین C اشاره کرد. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی بی شماری است که ممکن است به پیشگیری از سرطان های خاص کمک کند. این میوه همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و سلامت سیستم ایمنی را تقویت کند. عناب همچنین دارای فیبر بالایی است. محتوای بالای فیبر این میوه ممکن است به کاهش یبوست، کنترل قند خون و کمک به سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

نکته مهم این است که عناب همچنین سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و غیره است. این ترکیبات به میوه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قابل توجهی می دهند که می تواند از ابتلا به بیماری های مزمن پیشگیری کند. همچنین نشان داده شده است که این ترکیبات می توانند زمان و کیفیت خواب را افزایش دهند. در ادامه این مطلب در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

حقایقی درباره مشخصات غذایی عناب

به طور کلی، با خرید عناب به ازای هر 100 گرم این میوه خشک مشخصات غذایی  زیر را دریافت می کنید:

  • کالری: 267
  • پروتئین: 5 گرم
  • چربی: 1.7 گرم
  • فیبر غذایی: 6.7 گرم
  • کلسیم: 66.6 میلی گرم
  • آهن: 5 میلی گرم
  • پتاسیم: 250 میلی گرم
  • ویتامین C: 217 میلی گرم

میوه عناب حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است که به تولید سلول های خونی و رشد جنین کمک می کند. همچنین حاوی روی است که در رشد مغز جنین مفید است و می تواند عملکرد شناختی را تقویت می کند. بنابراین عناب می تواند برای بارداری مفید باشد. اما از نکات منفی این میوه این است که حاوی گلوکز است که ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شود. بنابراین برای افراد دیابتی زیاد مناسب نیست.

مقاله مرتبط: با خواص عناب بیشتر آشنا شوید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور اجمالی درباره ارزش غذایی عناب توضیح دادیم. همانطور که ملاحظه کردید عناب نیز دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. البته مانند تمام مواد غذایی مفید می تواند برای افراد خاص مانند دیابتی های در صورت مصرف بیش از حد، مضراتی داشته باشد. بنابراین قبل از مصرف لازم است درباره این موضوع که آیا عناب می تواند برای شما مفید باشد یا خیر تحقیق کنید. به طور کلی مصرف عناب در حد متعارف می تواند برای همه افراد بسیار مفید باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *