ارتباط بادام زمینی و کبد چرب در چیست؟

فهرست

بادام زمینی یکی از اجزای آجیل می باشد که سال های زیادی است که ارتباط بادام زمینی و کبد چرب برای بسیاری از افراد سوال است و پژوهش هایی در این رابطه انجام شده است. پژوهش های صورت گرفته همگی از نقش و تاثیر مصرف بادام زمینی در کاهش کبد چرب خبر می دهند و مصرف آن را به افراد مبتلا به کبد چرب توصیه می کنند. بنابراین اهمیت مصرف آن باید جدی گرفته شود. در این مقاله به دنبال بررسی چگونگی تاثیر بادام زمینی در کبد چرب هستیم.

ارتباط بادام زمینی و کبد چرب

چرا کبد چرب امروزه به عنوان یک مشکل شایع گریبان گیر اکثر افراد شده است؟ تغییر سبک زندگی، خوردن غذا هایی ناسالم، کاهش تحرک، برخی از مشکلات زمینه ای و ژنتیکی و غیره عامل بروز کبد چرب هستند. در واقع کبد چرب مشکلی است که به مرور زمان در فرد ایجاد می شود و درمان آن نیز به زمان نیاز دارد و به تدریج انجام می شود.

پژوهش های بسیاری در خصوص تاثیر رژیم غذایی بر درمان موثر کبد چرب صورت گرفته و همگی بر تاثیر رژیم غذایی سالم بر کبد چرب تاکید می کنند. بادام زمینی به عنوان مغزی سالم در درمان کبد چرب شناخته شده و خواص آن برای رفع این مشکل ثابت شده است، اما بادام زمینی چگونه می تواند بر کبد چرب تاثیر بگذارد؟

دلایل ارتباط بادام زمینی و کبد چرب و خواص این مغز

وجود ارتباط موثر میان بادام زمینی و کبد چرب به اثبات رسیده و ما در این مقاله به دنبال چگونگی این تاثیر می باشیم. بادام زمینی به چندین دلیل برای کبد چرب مفید است که عبارتند از:

خاصیت سیر کنندگی بادام زمینی

یکی از دلایل اصلی کبد چرب مصرف غذا هایی با چربی بسیار و نیز چاقی می باشد. زمانی که فرد غذا هایی با چربی بسیار مصرف می کند علاوه بر کبد چرب مشکلات دیگری نیز برای فرد به وجود می آید. بادام زمینی دارای فیبر بسیاری است.

فیبر با اثر گذاری مطلوب خود برای بدن باعث ایجاد حس سیری می شود. زمانی که فرد احساس سیری کند کمتر به مصرف وعده های غذایی با چربی بسیار می پردازد. کره بادام زمینی نیز دارای خواص مشابه بادام زمینی است و می توان آن را در کنار انجام ورزش برای کاهش کبد چرب مصرف کرد.

افزایش سوخت و ساز بدن و وجود چربی سالم

از دیگر دلایل ارتباط موثر بادام زمینی با کبد چرب وجود چربی های سالم موجود در بادام زمینی است. یعنی چربی های موجود در این مغز هیچ گونه ضرری برای فرد نداشته و کبد چرب را تشدید نمی کنند. از طرفی بادام زمینی باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و تاثیر مشابه ورزش را بر بدن می گذارد. بنابراین با مصرف بادام زمینی چربی های ذخیره در بدن از جمله چربی های موجود در کبد کاهش می یابند.

سم زدایی کبد

یکی از اصلی ترین خواص بادام زمینی که تاثیر مستقیمی بر کبد چرب دارد تاثیر بادام زمینی در پاکسازی کبد است. بادام زمینی با مواد مغذی موجود در خود می تواند باعث تقویت و افزایش کارایی کبد شود. مصرف این ماده به مرور زمان باعث سم زدایی موثر کبد می شود. بنابراین مصرف روزانه ی بادام زمینی می تواند در درمان موثر کبد چرب نقش قابل توجهی داشته باشد.

کنترل فشار خون

بادام زمینی تاثیر غیر مستقیمی نیز بر درمان کبد چرب دارد. کبد چرب می تواند باعث فشار خون در افراد شود. بادام زمینی با وجود چربی های سالم و سایر مواد موجود در خود می تواند باعث کاهش فشار خون در افراد شود. بنابراین بادام زمینی با کاهش فشار خون که یکی از عوارض کبد چرب است باعث کاهش مشکلات ناشی از آن می شود.

مقداری بادام زمینی

 

نکاتی در خصوص مصرف بادام زمینی

همانطور که دیدید بادام زمینی تاثیرات شگفت انگیزی در کاهش کبد چرب دارد، اما باید در میزان مصرف آن بسیار دقت کرد و در صورت بروز آلرژی مصرف آن را زیر نظر پزشک دنبال کنید. در صورتی که برای مشکل خود از دارو های دیگری استفاده می کنید نیز باید مصرف بادام زمینی با توجه به توصیه های پزشک انجام شود.

مقاله مرتبط :”آیا بادام زمینی چاق کننده است؟

نتیجه گیری

ارتباط بادام زمینی و کبد چرب ثابت شده است و دلیل این ارتباط مکانیسم خاص بادام زمینی بر بدن است. بادام زمینی باعث می شود فرد نیازی به مصرف وعده های غذایی بسیار نداشته باشد و به این صورت چاقی که یکی از دلایل کبد چرب است کاهش می یابد. از طرفی مصرف بادام زمینی می تواند به مرور زمان باعث سم زدایی و نیز پاکسازی کبد شود. بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان و ویتامین های بسیاری است که همگی در درمان تدریجی کبد چرب موثر می باشند. البته بهتر است قبل مصرف با یک پزشک مشورت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *