چرا آجیل باعث جوش می شود؟

فهرست

آجیل یکی از خوراکی های بسیار محبوب و دوست داشتنی می باشد که از آن می توان به عنوان میان وعده یاد کرد. آجیل ها منابع غنی از مواد معدنی و مواد مغذی می باشند که با مصرف آن ها می توان مواد مورد نیاز بدن جهت سوخت و ساز را تامین کرد. در اینجا قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم که چرا آجیل باعث جوش می شود؟

چرا آجیل باعث جوش می شود؟

بنا به گفته برخی از افراد مصرف آجیل باعث جوش می شود. دلایل مختلفی وجود دارد که مصرف آجیل، باعث بروز جوش در صورت شود. به عبارت دیگر از دلایل بروز جوش به وسیله آجیل می توان به حساسیت و آلرژی نسبت به آجیل مصرف شده، مصرف زیاد آجیل و …. اشاره کرد. این دلایل به شرح زیر هستند:

مصرف بی رویه آجیل

در پاسخ به سوال چرا آجیل باعث جوش می شود؟ باید گفت که یکی از دلایل بروز جوش با مصرف آجیل، مصرف بی رویه آجیل ها می باشد. در حقیقت آجیل سرشار از ویتامین ها و پروتئین ها می باشد در نتیجه منبعی غنی از امگا 3 و امگا 6 است که استفاده بیش از حد از آن ها باعث افزایش سطح امگا 6 بدن می شود که دلیلی بر بروز جوش و آکنه خواهد بود.

انواع مختلف آجیل

توجه کنید که آجیل سرشار از اسید های چرب غیر اشباع است که زیاد شدن آن در بدن به بروز جوش و آکنه ختم خواهد شد.

آلرژی و حساسیت

چرا آجیل باعث جوش می شود؟ در پاسخ باید گفت که یکی دیگر از دلایلی که مصرف آجیل باعث جوش می شود، آلرژی و حساسیت نسبت به آن ها می باشد. برخی از افراد ممکن است نسبت به برخی از مواد غذایی و همچنین آجیل ها حساسیت داشته باشند و مصرف آن ها باعث جوش و آکنه شود.

درمان جوش های ایجاد شده به دلیل مصرف آجیل

برای درمان جوش های ایجاد شده بر اثر استفاده از آجیل می توانید به سراغ دارو های ضد جوش و همچنین مصرف مواد غذایی و خوراکی های تازه و سالم بروید. به عبارت دیگر بهتر است از مصرف سبزیجات و همچنین میوه های تازه مانند هندوانه، پرتقال، سیب و …. غافل نشوید. توجه کنید که موز، خربزه، هویج و …. ممکن است باعث برو جوش شوند.

در این مطلب پاسخ دادیم که چرا آجیل باعث جوش می شود. اگر با مصرف آجیل جوش می زنید باید بگوییم علت آن می تواند حساسیت و آلرژی نسبت به آن و یا مصرف بیش از حد آجیل باشد. برای اینکه آجیل باعث جوش نشود بهتر است آن را به اندازه مصرف کنید و از مصرف بی رویه آن خودداری کنید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد. از همراهی شما سپاگزاریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *