آشنایی با خواص میوه خشک برای لاغری

فهرست

به دلیل اهمیت وجود انواع میوه های خشک در رژیم های لاغری، تحقیقاتی در خصوص خواص میوه خشک برای لاغری انجام گرفته است. نتیجه ی این تحقیقات نشان می دهد که مصرف به اندازه و به موقع برخی از میوه خشک ها بعنوان نوعی خشکبار مهم، می تواند در کاهش وزن افراد موثر است. در این میان برخی از میوه خشک ها دارای خاصیت بیشتری برای لاغری می باشند. در ادامه ی این مقاله به بررسی خواص میوه خشک برای لاغری و اهمیت آنها می پردازیم.

خواص میوه خشک برای لاغری

میوه های خشک یکی از موادی هستند که باید در رژیم غذایی افرادی که قصد لاغر شدن دارند قرار گیرد. این ماده تمام خواص میوه های تازه را دارد و می توان در فصل های مختلف از فواید میوه های متنوع بهره برد. خواص میوه خشک برای لاغری عبارتند از:

میوه خشک بعنوان میان وعده

از جمله مشکلات افرادی که قصد لاغر شدن دارند این است که برای مصرف میان وعده در بیرون از منزل به غذا نیاز دارند و مصرف غذا های پر کالری باعث چاقی آنها می شود. این افراد به میان وعده ای کم حجم و در عین حال سبک نیاز دارند که انرژی لازم برای کل روز را در آنها تامین کند. میوه های خشک یکی از مهم ترین میان وعده های سبک است که باعث احساس سیری در فرد می شود و نیاز به مواد غذایی را کاهش می دهد.

میوه خشک؛ منبعی از فیبر

یکی از مهم ترین خواص میوه های خشک برای لاغری، فیبر موجود در میوه ها می باشد. فیبر ماده ای است که خواص بسیاری دارد و در انواع میوه ها موجود می باشد. فیبر باعث هضم بهتر غذا می شود و می تواند در سلامت دستگاه گوارش موثر باشد. بنابراین میوه های خشک با بهبود عملکرد معده و سیستم گوارش می توانند لاغر شدن را برای افراد تسهیل کنند.

میوه خشک؛منبع ویتامین

میوه های تازه زمانی که خشک می شوند فقط از میزان آب آنها کم می شود، اما در خواص آن تغییری ایجاد نمی شود. انواع ویتامین ها باید در رژیم های لاغری وجود داشته باشند تا ایمنی بدن به خطر نیفتد. میوه های خشک با تامین انواع ویتامین ها می توانند به لاغری سالم در افراد کمک کنند. از طرفی آنتی اکسیدان موجود در آنها از مشکلات فرد در طول رژیم لاغری می کاهد.

میوه خشک؛ منبع آهن

یکی از خواص میوه خشک برای لاغری و کاهش عوارض ناشی از آن وجود آهن است. در برخی از میوه های خشک مقدار آهن قابل ملاحظه ای وجود دارد و وجود آهن باعث می شود فردی که مقدار کمتری غذا مصرف می کند همیشه سرحال باشد. بنابراین این ماده ی خوراکی حتما باید توسط این افراد استفاده شود.

انواع میوه خشک

بهترین میوه های خشک برای لاغری

در میان انواع میوه خشک برخی دارای خواص بیشتری برای لاغری می باشند. بهترین و مفید ترین میوه خشک ها برای لاغری عبارتند از:

کیوی خشک

کیوی به عنوان میوه ای که باعث سبک شدن معده می شود شناخته شده است. خشک کردن و مصرف این میوه باعث تند شدن روند لاغری می شود، زیرا فیبر بسیاری دارد و باعث می شود فرد تا مدتی احساس سیری کند.

زردآلو خشک

زردآلو خشک جزء محبوب ترین میوه خشک ها می باشد که در برخی غذاها نیز استفاده می شود. مصرف این میوه خشک می تواند برای ساعت های طولانی فرد را از مصرف وعده های غذایی بی نیاز کند. این ماده همچنین دارای فیبر و انواع ویتامین ها است و می تواند به تسهیل لاغری در افراد کمک کند.

نارگیل خشک

نارگیل میوه ای است که بسیاری از افراد به دلیل داشتن چربی از مصرف آن امتناع می کنند. جالب است بدانید چربی موجود در نارگیل چربی کاملا سالمی است و مصرف آن می تواند به لاغر شدن افراد کمک کند. این میوه با بالا بردن متابولیسم بدن می توانند باعث لاغری شود. بنابراین می توان نارگیل خشک را در رژیم لاغری خود قرار داد و از فواید آن بهره برد.

انبه خشک و توت فرنگی خشک

انبه خشک و توت فرنگی خشک نیز از دیگر میوه خشک هایی هستند که مصرف آنها می تواند باعث کاهش وزن سالم و موثر در افراد شود. این مواد همگی دارای انواع ویتامین ها و مواد مفید هستند و مصرف آنها باعث سلامتی بیشتر افراد می شود. از طرفی مصرف این میوه خشک ها می تواند باعث رفع یبوست شود.

مطلب مرتبط:”میوه خشک را چگونه بخوریم؟”

نتیجه گیری

میوه های خشک دارای فواید بسیاری می باشند که یکی از آنها کمک به کاهش وزن می باشد. این مواد خشک می توانند به عملکرد مطلوب معده کمک کنند و با هضم بهتر غذا لاغری را تسریع کنند. از دیگر خواص میوه خشک برای لاغری می توان به بالا بردن سوخت ساز بدن، رفع مشکلاتی مانند یبوست، احساس سیری و عدم نیاز به مصرف وعده های غذایی و غیره اشاره کرد.

با توجه به تمام موارد گفته شده باید در میزان مصرف میوه های خشک دقت کرد، زیرا برخی از آنها در صورت استفاده بسیار، می توانند نتیجه ی عکسی داشته باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *