کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد؟

فهرست

آجیل ها از جمله مواد خوراکی مغزی و مفید می باشند که در تامین سلامتی بدن نقشی موثر دارند. شناخت خواص هر یک از انواع آجیل باعث می شود تا به طور هدفمند از آن ها در برنامه غذایی استفاده کرد. از همین رو در ادامه به بررسی بیشتر سوال کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد، خواهیم پرداخت.

کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد؟

همان طور که می دانید آجیل به انواع مغز ها گفته می شود. برای افرادی که اهمیت زیادی برای سلامتی خود قائل هستند، دانستن مقدار مواد مفید و مغذی نهفته در انواع آجیلاز اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هر نوع خوراکی که در طول روز در برنامه ی غذایی شما قرار می گیرد از مقدار مشخصی ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و … تشکیل شده است. معمولا یکی از سوالاتی که در رابطه با مصرف آجیل به وجود می آید این است که کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد؟

در واقع این سوال که کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد از آن جهت حائز اهمیت است که کلسیم به عنوان یک ماده ی ضروری بدن می باشد. آجیل نقشی اساسی در تامین سلامتی بدن و کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها دارد. برخلاف تصور عموم که فکر می کنند کلسیم فقط در محصولات لبنی موجود می باشد، باید گفت که انواع آجیل و خشکبار هم سرشار از کلسیم بوده و می توان با مصرف آن ها نیاز بدن به کلسیم را برطرف نمود.

معرفی آجیل های حاوی کلسیم

با توجه به این که خانواده ی آجیل یک خانواده ی پرجمعیت می باشد. نمی توان به طور کامل در رابطه با خواص همه ی آن ها صحبت کرد. اما اگر بخواهیم به این سوال که کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد؟ پاسخ دهیم، می توانیم به چند مورد که مقدار کلسیم بالاتری دارند به عنوان نمونه اشاره ای داشته باشیم.

مقاله مرتبط:” کدام آجیل منیزیم دارد؟

ماکادمیا

یکی از غنی ترین دانه های خشکبار، ماکادمیا می باشد. این آجیل که شبیه به فندق است دارای خواصی باورنکردنی است به طوری که از آن در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. جالب است بدانید که ماکادمیا یکی از منابع غنی کلسیم است که مصرف 100 گرم از آن می تواند 6 درصد از نیاز بدن به کلسیم در طول روز را تامین نماید. بنابراین در پاسخ به این سوال که کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد اولین مورد ماکادمیا می باشد.

پسته

همه ی ما پسته را با ویژگی خون سازی آن می شناسیم. اما باید بگوییم که پسته هم از آن دسته آجیل هایی است که میزان کلسیم آن بسیار زیاد است. جالب است بدانید که میزان کلسیم پسته حدود 17 برابر بیشتر از آهن است. بنابراین باید بگوییم با مصرف 100 گرم پسته می توانید حدود 130 میلی گرم کلسیم دریافت نمایید.

پسته کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد

بادام درختی

در پاسخ به سوال کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد بادام درختی می باشد. بادام درختی از جمله آجیل های کلاسیک شناخته می شود که طعم بی نظیر آن باعث شده است تا طرفداران بسیاری داشته باشد. میزان کلسیم بادام درختی به ازای هر 100 گرم از آن در حدود 269 میلی گرم است که این عدد نشان دهنده ی مقدار زیاد کلسیم در بادام درختی است.

بادام زمینی

بادام زمینی همواره به عنوان یکی از پرخاصیت ترین انواع بادام شناخته شده است به طوری که از آن برای کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند. در پاسخ به این سوال که کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد بادام زمینی در رده ی بعدی قرار می گیرد. میزان کلسیم به ازای 100 گرم بادام زمینی در حدود 92 میلی گرم می باشد و می توان از آن به عنوان یک منبع مهم کلسیم نام برد.

فندق

فندق در رده بعدی آجیل های دارای کلسیم دسته بندی می شود. البته معمولا فندق در بین انواع دیگر آجیل کمتر مورد توجه قرار می گیرد و معمولا افراد از خواص بی نظیر آن غافل هستند. اما باید بگوییم که فندق سرشار از کلسیم می باشد به طوری که در هر 100 گرم از آن حدود 88 میلی گرم کلسیم وجود دارد.

همانطور که گفته شد به  سوال  کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد؟ پاسخ دادیم. کلسیم به علاوه ای  اینکه در لبنیات وجود دارد،در برخی از آجیل های مانند پسته، بادام ،فندق و غیره نیز وجود دارد. بهتر است این آجیل ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *