پسته از چند ماهگی به نوزاد بدهیم؟

فهرست

چه زمانی نوزادان می توانند پسته (یک نوع آجیل) بخورند یا بعبارتی پسته از چند ماهگی به نوزاد بدهیم؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

پسته از چند ماهگی به نوزاد بدهیم؟

به محض آمادگی برای شروع رژیم غذایی جامد، که معمولاً حدود 6 ماهگی است می توانید به کودک پسته بدهید. دقت کنید که پسته، را ریز آسیاب کرده یا به عنوان کره پسته مخلوط شده با سایر غذاهای نوزاد سرو شود. پسته کامل و پسته خرد شده نوزادان و کودکان خطر خفگی دارند، بنابراین قبل از سرو، به نحوه آماده سازی آن بر اساس سن کودک دقت کنید.

پسته برای نوزادان مفید است اگر بدون نمک باشد. پسته منبع بسیار خوبی از چربی های سالم، فیبر و روی است که همگی مواد مغذی مهمی در حمایت از رشد مغز، هاضمه و سیستم ایمنی کودک هستند. پسته نیز مانند همه آجیل‌ها منبع بسیار خوبی از آهن است و آن را به غذای سالمی برای نوزادان که رژیم غذایی گیاهی دارند تبدیل می‌کند. در نهایت، پسته حاوی ویتامین K است، یک ماده مغذی که برای کمک به بهبودی ورم و کبودی‌های گاه به گاه نوزادان مهم است.

پسته را گاهی به صورت نمکی می فروشند و برخی از مارک های کره پسته ممکن است حاوی قند و سدیم بالایی باشند. هنگام شروع مصرف پسته در نوزادان، در صورت امکان، پسته بدون نمک یا کره پسته بدون نمک و شکر را انتخاب کنید.

پسته هم مانند اکثر آجیل های درختی ممکن است فاسد شود، بنابراین آجیل خام یا شیشه های باز کره پسته را در یخچال نگهداری کنید، پسته بو داده بدون نمک بخرید یا پسته خام بدون نمک را خودتان تفت دهید تا ماندگاری آنها افزایش یابد. می توانید تا 1 سال در یخچال و تا 2 سال در فریزر تازه نگهداری کنید.

آیا نوزادان می توانند شیر پسته بخورند؟

خیر. قبل از 12 ماهگی، تنها مایعاتی که نوزاد باید مصرف کند شیر مادر یا شیر خشک است و اگر کودک بزرگتر از 6 ماه است، می توانید مقدار کمی آب به نوزاد بدهید. اگر از شیر پسته به عنوان یک ماده غذایی جامد (مثلا همراه بلغور جو دوسر) استفاده شود، مصرف آن قبل از 12 ماهگی قابل قبول است.

مقداری پسته خندان با کیفیت

اگر بعد از اولین تولد، می خواهید شیر پسته شیرین نشده به او بدهید، خوب است. اما باید بدانید که نسبت به شیر گیاهی (معمولاً سویا غنی شده)، شیر و آجیل اغلب فاقد کالری، چربی و پروتئین کافی برای کودکان نوپا هستند. شیر نخود می تواند مغذی تر باشد.

مقاله مرتبط:“از مصرف پسته در بارداری چه می دانید؟”

آیا پسته با خطر خفگی برای نوزادان همراه است؟

بله. آجیل کامل، تکه‌های آجیل برای نوزادان و کودکان خردسال خطر خفگی دارند. پسته اغلب با پوسته‌های سخت غیرخوراکی فروخته می‌شود، بنابراین قبل از تهیه آجیل برای نوزادان مراقب باشید که آنها را جدا کنید. برای کاهش خطر خفگی، پسته‌های پوست‌شده را ریز خرد کنید.

در این مطلب به سوال  پسته از چند ماهگی به نوزاد بدهیم؟  پاسخ دادیم. همچنین به خواص پسته برای کودکان و خطر خفگی مصرف آن برای کودکان پرداختیم.امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *