روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا کدامند؟

فهرست

استفاده از روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا به عنوان اقدامات ضروری و لازم جهت حذف و از بین بردن ویروس ها و میکروب های موجود در آجیل محسوب می شود که به وسیله این روش ها به سادگی می توان آجیل را از هر نظر ضد عفونی نمود. در این مقاله می خواهیم در این مورد صحبت کنیم.

درباره اهمیت ضد عفونی کردن

در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا در جهان و فراگیر شدن این اپیدمی رعایت کردن برخی موارد پیش پا افتاده به امری ضروری تبدیل شده است. یکی از آن دسته مواردی که باید رعایت شود شستشو و ضد عفونی کردن دست ها بوده؛ به این علت که ویروس ممکن است در اثر تماس دست ها با محیط های آلوده به سطح خارجی دست منتقل شده و در نهایت منجر به بیماری فرد شود.

در این بین، مواد خوراکی از جمله آجیل ها از این قاعده مستثنی نبوده و باید برای آن ها هم از روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا استفاده شود. یادگیری و استفاده از روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا می تواند سلامتی آجیل و خشکبار مورد نظر را تضمین نموده و از بیمار شدن افراد خانواده جلوگیری به عمل آورد. براساس اطلاعات منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی، بیماری Covid 19 به هیچ عنوان نمی تواند از طریق آب و غذا انتقال یابد و راه های انتقال آن به واسطه تماس با ترشحات فرد بیمار و رعایت نکردن برخی مسائل بهداشتی می باشد.

با این وجود برخی مواد غذایی خشک مانند آجیل ها در صورت تماس با ترشحات فرد بیمار می توانند در انتقال این بیماری دخیل باشند که در ادامه به بررسی مناسب ترین روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا خواهیم پرداخت.

روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا

قبل از این که به بیان روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا بپردازیم بهتر است نکته ای را ذکر کنیم و آن هم این است که در این دوران تا حد امکان سعی کنید تا مواد غذایی از جمله آجیل ها را به صورت بسته بندی شده خریداری نمایید. به این علت که مواد بسته بندی شده از بهداشت کافی برخوردار بوده و به هیچ عنوان آلوده به ویروس Covid 19 نخواهند بود.

در صورت خرید آجیل به صورت باز بهتر است از روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا جهت ضدعفونی آن ها استفاده نمایید که این روش ها به شرح زیر می باشند:

ضدعفونی آجیل به وسیله حرارت دادن بر روی اجاق گاز

یکی از ساده ترین و البته کاربردی ترین روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا حرارت دادن آجیل ها بر روی اجاق گاز است. همانطور که می دانید حرارت دادن، یکی از روش های از بین بردن ویروس کرونا می باشد. به همین منظور آجیل های خریداری شده را درون یک ماهیتابه ریخته و در صورت امکان مقدار بسیار کمی آب به آن اضافه نمایید. پس از آن آجیل را به مدت چند دقیقه حرارت دهید تا آب های موجود به خوبی بخار شوند.

مایکروفر

ضدعفونی آجیل به وسیله حرارت دادن در مایکروفر

یکی دیگر از روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا حرارت دادن آنها در مایکروفر می باشد. برای این منظور آجیل های خریداری شده را درون مایکروفر قرار داده و آن را در دمای بالاتر از 50 درجه به مدت چند دقیقه تفت دهید تا اگر آلوده به ویروس Covid 19 هستند به خوبی ضدعفونی شوند.

ضدعفونی آجیل به وسیله حرارت دادن در فر

از دیگر روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا می توان به حرارت دادن در فر اشاره نمود. برای این عمل آجیل های خود را درون ظرف یا سینی مخصوص فر ریخته و آن را در دمای 40 درجه به مدت چند دقیقه قرار دهید تا ویروس های موجود در آن کشته شوند.

در این مطلب در مورد روش های ضد عفونی آجیل در دوران کرونا صحبت کردیم. خوب است از این روش ها استفاده کنید تا به این بیماری دچار نشوید. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم. سالم و سلامت باشید!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *