با خواص سویا بیشتر آشنا شوید

فهرست

در مورد سویا چه می دانید؟ سویا حاوی مواد معدنی زیادی است سویا به عنوان یک آجیل مغزی و پر کاربرد است در این مقاله به خواص سویا برای سلامتی می پردازیم.

خواص سویا چیست؟

مصرف حبوباتی مانند سویا، عدس یا لوبیا برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سلامت کلیه ها عالی است. دلیل آن هم این است که برای مثال، سویا حاوی تعداد زیادی پروتئین و «چربی خوب» است، یعنی اسیدهای چرب غیراشباع که به کاهش کلسترول بد کمک می کنند. بنابراین سویا می تواند جایگزین خوبی برای گوشت یا ماهی باشد..

حبوبات دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، به این معنی که حتی اگر سویا به مقدار زیاد مصرف شود، سطح قند خون پایین تر خواهد بود. سویا به دلیل محتوای بالای آهن، روی، منگنز، مس، سلنیوم، پتاسیم، ویتامین ها و فیبرها، رژیم غذایی شما را متعادل می کند و در عین حال مواد غذایی ضروری را برای بدن فراهم می کند، همچنین در بین گیاهخواران بسیار محبوب است. خرید سویا معمولا با استقبال خوبی مواجه است.

سویا نوع منحصر به فردی از حبوبات است که پروتئین کاملی را فراهم می کند، به این معنی که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. شما می توانید سویا را به روش های مختلفی از جمله آبپز کردن، بخشی از توفو، یا به صورت خشک و بو داده مصرف کنید. سویا خشک برشته شده، که به عنوان آجیل سویا نیز شناخته می شود، بسیار پر کالری است، اما فواید تغذیه ای زیادی دارد که در زیر مرور می کنیم:

تراکم کالری

اگر قصد افزایش وزن یا عضله سازی دارید، می‌توانید به خوبی از خواص سویا خشک برشته شده بهره ببرید، زیرا 1 فنجان آن 776 کالری دارد که حدود 39 درصد از کل کالری روزانه شما را بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری تشکیل می‌دهد. اگر شما بسیار فعال هستید، 1 فنجان سویای خشک برشته شده کالری کافی برای 1 ساعت سوخت و ساز و 31 دقیقه شنا یا 1 ساعت و 19 دقیقه دویدن را فراهم می کند.

محتوای پروتئین بالا

سویا خشک برشته شده منبع خوبی از پروتئین است، زیرا هر فنجان از این غذا حاوی 68 گرم پروتئین است. این مقدار بیش از هشت برابر مقدار موجود در یک فنجان شیر است. پروتئین برای ساخت و نگهداری سلول ها و بافت های بدن شما مورد نیاز است.

سرشار از فیبر

یک گونی حاوی سویا اعلا

فیبر غذایی یک ماده مغذی ضروری است که به مدیریت سطح قند خون، کنترل سطح کلسترول، تقویت سیستم گوارشی سالم و ایجاد احساس سیری بعد از غذا کمک می کند. سویا خشک برشته شده منبع خوبی از این ماده مغذی است، زیرا هر فنجان حاوی 14 گرم است.

کربوهیدرات ها

اگر ورزشکار هستید، مصرف غذاهای پر کربوهیدرات می تواند مفید باشد زیرا کربوهیدرات ها انرژی بدن شما را تامین می کنند. سویا خشک برشته شده می تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا حاوی 56 گرم کربوهیدرات در هر فنجان است.

سرشار از فولات

سویا خشک برشته شده حاوی فولات است که شکلی از ویتامین B است و برای زنان باردار و مادران شیرده مهم است. فولات از DNA شما در برابر جهش های مضر محافظت می کند، به رشد سلول های جدید کمک می کند و می تواند از کم خونی جلوگیری کند.

سرشار از مواد معدنی

سویا خشک برشته شده سرشار از کلسیم است و ۲۴ درصد از مصرف توصیه شده روزانه شما را تامین می کند. کلسیم به حمایت از سلامت استخوان و دندان کمک می کند و به ترشح آنزیم ها و هورمون ها کمک می کند. یک فنجان سویا خشک برشته شده همچنین حاوی بیش از کل مقدار توصیه شده روزانه پتاسیم است که بدن شما برای تقویت عملکرد قلب و عضلات به آن نیاز دارد.

یکی دیگر از مواد معدنی مهمی که سویا خشک برشته شده فراهم می کند، منیزیم است. هر فنجان حاوی 93 درصد از مصرف توصیه شده روزانه این ماده مغذی است که از سیستم ایمنی بدن و عملکرد صحیح قلب، ماهیچه ها و اعصاب حمایت می کند.

انتخاب ما از بهترین کیفیت سویا خشک موجود در بازار

آجیل رویال به منظور تسهیل در انتخاب شما، انواع مختلفی از آجیل و خشکبار باکیفیت از جمله محبوب ترین سویا خشک موجود در بازار را ارائه می دهد. برای انتخابی آگاهانه، خواص و ویژگی های اصلی آنها را با جزئیات و مطابق با سلیقه و نیاز خود خواهید یافت. سویای برشته شده آجیل رویال یک میان وعده خوشمزه و سالم است. از جمله خواص سویا برشته این است که به طور طبیعی سرشار از فیبر مغذی است و همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

خواص سویای برشته آجیل رویال

سویا خشک آجیل رویال منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند. این سویا با پروتئین و فیبر بالا جایگزین خوبی برای گوشت بدون چربی یا کلسترول است. این سویا بدون طعم است، بنابراین می توانید آن را مزه دار کنید یا آن در دستور غذاهای دلخواه خود به کار ببرید. برای بهره مندی از خواص سویا خشک برشته می توانید آن را به تنهایی یا برای تهیه غذاهایی زیادی مانند انواع سالاد ها و نودل ها استفاده کنید.

همانطور که گفته شد در این مقاله به بررسی کامل خواص سویا و سویا های با کیفیت در بازار پرداختیم. امیدوایم از این مطلب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *