ایا توت خشک پتاسیم دارد؟

فهرست

افرادی که مشکلات کلیوی دارند باید مراقب میزان پتاسیم موجود در رژیم غذایی خود باشند. به این دلیل که کلیه ها میزان پتاسیم را تنظیم می کنند. اگر آنها به درستی کار نکنند، ممکن است پتاسیم به درستی از بدن خارج نشود. برای به حداقل رساندن تجمع پتاسیم، فرد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی باید از یک رژیم غذایی کم پتاسیم بین 1500 تا 2000 میلی گرم در روز پیروی کند. سوال این است که آیا توت خشک بعنوان یک خشکبار می تواند در این رژیم قرار بگیرد؟ ایا توت خشک پتاسیم دارد؟ ما در این مطلب می خواهیم درباره رژیم غذایی کم پتاسیم مانند توت خشک صحبت کنیم.

ایا توت خشک پتاسیم دارد؟

برخی از میوه ها و خشکبار برای کسانی که رژیم غذایی کم پتاسیم دارند، ایده آل هستند. یک سیب به اندازه یک توپ تنیس یا یک هلو کوچک یا متوسط حاوی کمتر از 200 میلی گرم پتاسیم است. نصف فنجان از انواع توت ها شامل شاه توت، توت سفید، تمشک، توت فرنگی نیز حاوی همین میزان پتاسیم هستند. این افراد باید از میوه های پر پتاسیم مانند انبه، موز، پاپایا، انار، آلو خشک و کشمش خودداری کنید.

توت خشک

موز همچنین مملو از پتاسیم است. فقط یک موز متوسط حاوی 425 میلی گرم است. بنابراین این افراد بهتر است از میوه هایی نظیر توت ها بیشتر استفاده کنند و یا با خرید توت خشک از این منبع استفاده کنند.

قوانین کلی در انتخاب میوه های کم پتاسیم

ما در اینجا چند قانون کلی را برای افراد با رژیم غذایی کم پتاسیم ارائه می دهیم :

  • از غذاهای پر پتاسیم مانند سیب زمینی، موز، غلات کامل، شیر و محصولات گوجه فرنگی خودداری کنید.
  • مراقب سهم همه غذاها باشید.
  • مراقب قهوه باشید بنیاد ملی کلیه توصیه می کند افرادی که باید پتاسیم خود را محدود کنند، قهوه خود را به 1 فنجان در روز محدود کنند.
  • هنوز گزینه های مغذی، خوشمزه و کم پتاسیم زیادی برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی وجود دارند. اینها شامل انواع توت ها، کدو، ذرت، برنج، مرغ، ماهی و جایگزین های غیر لبنی هستند.

برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی مهم است که در مصرف پتاسیم زیاده روی نکنند. بنابراین برای آن ها اهمیت دارد که ایا توت خشک پتاسیم دارد یا خیر. با این وجود باید مطمئن شوید که حداقل مقداری پتاسیم در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. خوشبختانه، دریافت پتاسیم در یک رژیم غذایی به طور کلی متعادل آسان است.

به هر حال پتاسیم یک ماده مغذی ضروری است که برای حفظ تعادل مایعات و الکترولیت بدن ما در اندازه متعادل ضروری است. آن برای عملکرد چندین اندام از جمله قلب، کلیه ها و مغز مورد نیاز است. در نهایت باید با پزشک و متخصص تغذیه خود در مورد میزان مناسب پتاسیم برای خود صحبت کنید.

در این مقاله به سوال ایا توت خشک پتاسیم دارد پاسخ دادیم و چند مواد خوراکی برای رژیم غذایی کم پتاسیم را معرفی کردیم . امیدواربم از این مطلب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *