آیا مصرف خشکبار در بارداری مفید است؟

فهرست

خشکبار جزو آن دسته از مواد خوراکی مفید است که معمولا در رژیم غذایی قرار می دهند. مصرف خشکبار در بارداری، راه خوبی برای دریافت مواد معدنی در این دوران می باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با خشکبار مناسب در دوران بارداری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اهمیت مصرف خشکبار در بارداری

استفاده از خشکبار از زمان بسیار دور تا به امروز در میان بسیاری از افراد مرسوم بوده است. یکی از دلایلی که افراد گرایش زیادی به استفاده از خشکبار دارند طعم خوشمزه و البته مزایای آن است. ترکیبات موجود در خشکبار، می توانند سلامتی و بهبود عملکرد بدن را برای فرد به ارمغان آورند.

این موضوع در دوران بارداری هم کاملا صادق بوده و مصرف خشکبار در بارداری مزایای خاص خود را خواهد داشت. دوران بارداری یکی از مهم ترین دوران موجود در زندگی بانوان به حساب می آید. در این دوران مادر باید توجه بسیار زیادی به مواد غذایی که استفاده می کند داشته باشد. زیرا در صورت استفاده از مواد خوراکی مضر برای جنین این موضوع می تواند به ضرر مادر و فرزندش تمام شود.

مصرف خشکبار در بارداری فواید زیادی دارد.

به همین دلیل پزشکان متخصص در این ایام در خصوص رژیم غذایی، توصیه های زیادی را به بانوان باردار می‌کنند. یکی از مواردی که پزشکان تاکید بسیار زیادی به استفاده از آن در دوران بارداری دارند مصرف خشکبار است.

مصرف خشکبار در بارداری با توجه به خواص زیاد خشکبار، برای مادر و جنین بسیار مفید خواهد بود. زیرا خشکبار ها از ترکیباتی همراه با انواع ویتامین ها و مواد معدنی برخوردار هستند. بنابراین مصرف خشکبار در بارداری می‌تواند برای تامین مواد معدنی و ویتامین های لازم، مفید باشد. برای اطلاع از انواع خشکبار می توانید مقاله خشکبار چیست؟ + انواع آن را بخوانید.

تاثیر خشکبار بر سلامت مادر و جنین

همانطور که در بخش ابتدایی این متن عنوان گردید، مصرف خشکبار در بارداری تاثیر مثبتی در رشد جنین خواهد داشت. به همین منظور برخی ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ترکیبات خشکبار ها شامل موارد زیر می‌باشند.

  • منیزیم
  • مس
  • منگنز
  • سلنیوم
  • روی
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • آهن
  • پروتئین
  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • ویتامین E

بهتر است بدانید مواد معدنی ذکر شده در این بخش تنها مواردی محدود از ترکیبات خشکبار هستند. وجود این ترکیبات فوق العاده در خشکبار، این گونه خوراکی ها را به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است. بنابراین توصیه می‌شود تا حتما مصرف خشکبار در بارداری را در دستور کار خود قرار دهید.

خواص مصرف خشکبار در بارداری

مصرف خشکبار در بارداری با توجه به خواص بسیار خوبی که دارد به دفعات زیاد توسط پزشکان توصیه می ‌شود. به همین منظور برخی از خواص استفاده از خشکبار در دوران بارداری عبارتند از :

کمک به تقویت رشد بافت های بدن جنین

یکی از اولین خواص مصرف خشکبار در بارداری کمک به تقویت رشد بافت های بدن جنین است. بهتر است بدانید جنین برای رشد خود نیازمند به دریافت مواد معدنی می‌باشد. همچنین جنین تمامی مواد مورد نیاز رشد خود را از بدن مادر دریافت می کند.

مصرف خشکبار در بارداری می تواند بسیار مفید باشد.

بنابراین این موضوع بسیار مهم خواهد بود که مادر با مصرف خشکبار مواد لازم برای رشد جنین را تامین کند. در میان خشکبار، فندق با دارا بودن ویتامین های E و آهن گزینه مناسبی جهت رشد جنین خواهد بود. زیرا ویتامین E و آهن به عنوان گزینه های مهم و ضروری برای این امر به حساب می آیند.

تقویت حافظه و رشد بهتر مغز جنین

یکی دیگر از مزایای استفاده از خشکبار در دوران بارداری تقویت حافظه و رشد بهتر مغز جنین است. مغز جنین جهت رشد بهتر خود نیازمند به دریافت مواد معدنی همچون فسفر و برخی ویتامین ها می باشد.

پزشکان برای تامین این گونه مواد راه های گوناگونی را پیشنهاد می دهند. یکی از مناسب ترین گزینه های موجود جهت دریافت فسفر و ویتامین های مختلف، استفاده از گردو است. مصرف گردو با توجه به دارا بودن مقادیر زیادی از فسفر، می تواند باعث رشد بهتر مغز جنین شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن مادر

مصرف خشکبار در بارداری، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر شود. سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین بخش های موجود در بدن افراد است. این سیستم، نقش اصلی را در دفاع از بدن در مقابل ویروس ها و بیماری ها ایفا می کند.

بنابراین بانوان باردار باید در ایام بارداری استفاده از مواد خوراکی مفید برای سیستم ایمنی بدن را از یاد نبرند. خشکبار به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های موجود جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مادر محسوب می گردد. استفاده از انواع خشکبار نظیر پسته، انجیر خشک، عناب و… می تواند سیستم ایمنی بدن مادر را تقویت نماید.

تقویت استخوان های مادر و جنین

یکی دیگر از خواص مصرف خشکبار در بارداری تقویت استخوان های مادر و جنین است. استخوان های جنین جهت رشد بهتر نیازمند به دریافت مواد معدنی مانند فسفر و کلسیم می باشد.

این مواد معدنی در ترکیبات خشکبار هایی مانند عناب، بادام، انجیر خشک، بادام هندی، گردو به وفور یافت می شوند. لذا مصرف این گونه خشکبار ها برای بانوان باردار بسیار مفید و ضروری خواهد بود.

خشکبار به غیر از اینکه برای مادران در دوران بارداری مناسب است، برای کودکان نیز بسیار مفید می باشد. برای آگهی از این مطلب، مقاله خواص خشکبار برای کودکان چه هستند را بخوانید.

همانطور که گفتیم دوران بارداری دوران بسیار مهمی است. خانم های بارداری می توانند برای دریافت مواد معدنی از خشکبار استفاده کنند. مصرف خشکبار در بارداری می تواند کمک بزرگی باشد. اگر دوست یا آشنایی دارید که باردار هستند، لطفا این مطلب را با آنها به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *