آجیل مناسب برای افراد دیابتی کدامند؟

فهرست

آجیل مناسب برای افراد دیابتی جزو آن دسته از خوردنی هایی است که مصرف آن ها برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند مناسب و ایده آل می باشد. در این مقاله می خواهیم تا در مورد این آجیل ها با شما صحبت کنیم تا درباره چیزهایی که به حفظ سلامت شما کمک می کنند بیشتر بدانید.

دیابت و آجیل

دیابت یکی از بیماری هایی است که در نتیجه بالا رفتن قند خون به وجود می آید. در نتیجه بروز این بیماری ترشح هورمون انسولین در خون افراد با کمبود روبرو می شود. بالارفتن قند خون و بروز دیابت می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به بدن افراد وارد کند که از عوارض این بیماری می تواند آسیب به چشم ها باشد.

در کل می توان از بروز این بیماری با استفاده از روش هایی جلوگیری نمود که یکی از این موارد استفاده از آجیل مناسب برای افراد دیابتی است. مصرف این گونه آجیل ها می توانند از بالا رفتن قند خون جلوگیری کرده و سطح آن را تنظیم نماید. به همین جهت امروزه پزشکان و اساتید طب سنتی بسیار توصیه می کنند تا افراد با استفاده از آجیل ها خود را در برابر انواع گونه های بیماری ها ایمن نمایند.

تحقیقات ثابت کرده که مصرف 5 وعده آجیل در طول ایام هفته می تواند به اندازه ورزش کردن منظم برای سلامتی نقش مهم و کلیدی را ایفا کند. همچنین مصرف آجیل مناسب برای افراد دیابتی علاوه بر بهبود وضعیت دیابت می تواند عملکرد سایر ارگان های بدن را هم بهبود بخشد. اما در این میان این سوال ایجاد می شود که آجیل مناسب برای افراد دیابتی کدام است؟ برای پاسخ این سوال پیشنهاد می شود تا انتها این مطلب را دنبال کرده و با آجیل های مناسب برای بیماری دیابت بیشتر آشنا شوید.

انواع آجیل مناسب برای افراد دیابتی

در حال حاضر 5 نوع آجیل مناسب برای افراد دیابتی وجود دارد.مصرف این آجیل ها می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت این بیماری نمایند. به همین منظور این آجیل ها عبارتند از :

پسته

پسته یک آجیل مناسب برای افراد دیابتی است که مصرف آن بسیار توصیه می شود. پسته از آن جا که منبع کاملی از فیبر، پروتئین و برخی چربی های مناسب برای بدن می باشد، مصرف آن می تواند به سیری طولانی مدت کمک زیادی کند.

از این جهت دیگر نیازی به استفاده از وعده های غذایی سنگین و حجیم نخواهد بود. البته مصرف آن نیز باید در حد معینی صورت گیرد و استفاده زیاد از آن هم می تواند منجر به مشکلاتی شود. استفاده روزانه 30 الی 45 عدد پسته می تواند برای افراد دیابتی بسیار مناسب باشد.

ظرف پسته

بادام هندی

از دیگر انواع آجیل مناسب برای افراد دیابتی می توان به بادام هندی اشاره نمود. مصرف بادام هندی به صورت مرتب می تواند در بهبود وضعیت افراد دیابتی تاثیر چشمگیری داشته باشد.

همچنین استفاده از بادام هندی می تواند در کاهش سطح فشار خون نیز تاثیر گذار باشد. از این رو می توانید روزانه به مقدار یک مشت از بادام زمینی را استفاده نمایید.

گردو

گردو یکی از موارد شناخته شده در میان مغز ها بوده که از آن به عنوان آجیل مناسب برای افراد دیابتی نام برده می شود. تحقیقات نشان داده کسانی که گردو استفاده می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 هستند. به همین جهت می توان روزانه 14 عدد نیمه گردو پوسته دار را در وعده های مختلف استفاده نمود.

بادام

در میان آجیل های مناسب برای بیماران دیابتی نباید بادام را از یاد برد. استفاده از بادام تاثیر زیادی در کنترل قند خون دارد و مصرف آن توسط پزشکان بسیار توصیه می شود. بهتر است روزانه 23 عدد مغز بادام را به صورت خام استفاده نمایید.

بادام زمینی

بادام زمینی به عنوان دیگر آجیل مناسب برای افراد دیابتی محسوب می شود. مصرف آن برای بیماران دیابتی درجه 2 بسیار مناسب است. همچنین استفاده از بادام زمینی می تواند از خطر بروز دیابت جلوگیری نماید. برای این منظور بهتر است روزانه 28 الی 30 عدد بادام را به صورت خام استفاده نمایید.

احتمالا از آنچه که تاکنون خواندید به این نتیجه رسیده اید که آجیل مناسب برای افراد دیابتی به بهبود بیماری دیابت کمک می کند. اگر دچار این بیماری هستید حتما از انواع آجیلی که ذکر کردیم بهره ببرید. از اینکه تا اینجا همراه ما بودید از شما بسیار سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *