خوراکی های مناسب برای هضم آجیل چه هستند؟

فهرست

آجیل یکی از خوراکی های محبوب، مقوی و انرژی زا می باشد که مصرف آن به تامین انرژی مورد نیاز بدن، مواد معدنی مورد نیاز بدن و …. کمک می کند. توجه کنید که مصرف بی رویه آجیل ها نه تنها برای بدن مفید نمی باشد بلکه باعث بروز مشکلات متعددی می شود. در اینجا قصد داریم به معرفی برخی از خوراکی ها برای هضم آجیل بپردازیم و همچنین نحوه مصرف آن ها را بیان کنیم.

خوراکی های موثر برای هضم آجیل

همان طور که گفته شد مصرف بی رویه آجیل ها باعث بروز مشکلاتی زیادی از جمله نفخ شکم می شود. برای هضم آجیل می توان خوراکی هایی چون زیره سیاه، چای سبز، فلفل قرمز، عسل، زنجبیل، ماست، میوه ، آویشن، رازیانه و …. را مورد استفاده قرار داد. در ادامه به نحوه مصرف هر کدام از آن ها پرداخته ایم. به عنوان مثال :

عسل

برای هضم بهتر آجیل ها می توانید عسل را در مقداری آب سرد حل کنید و سپس نوشیدنی به دست آمده را مورد استفاده قرار دهید. عسل علاوه بر خواص بی نظیری که دارد به هضم بهتر مواد غذایی کمک می کند.

دمنوش رازیانه، آویشن و زیره

یکی دیگر از خوراکی هایی که به هضم بهتر آجیل ها کمک می کند، دمنوش رازیانه، آویشن و زیره می باشد. برای تهیه این نوشیدنی تنها کافی است یک قاشق از رازیانه، آویشن و زیره را داخلی ظرف بریزید و با هم ترکیب کنید. مقداری آب به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی بجوشد. حال محتویات داخل ظرف را از صافی عبور دهید. مایع به دست آمده را بعد از خنک شدن میل کنید.

کاسه های آجیل شامل کاسه بادام هندی

مصرف زنجبیل

برای هضم بهتر آجیل ها می توانید زنجبیل را به صورت خام مصرف کنید. این ماده غذایی با انقباض روده باعث هضم غذا می شود.

چای سبز

یکی دیگر از خوراکی ها و مواد غذایی که در هضم مواد غذایی و هضم آجیل ها بسیار موثر عمل می کند، چای سبز می باشد. برای مصرف این نوع ماده غذایی تنها کافی است مقداری از آن را دم کنید و سپس آن را به همراه مقداری نبات مورد استفاده قرار دهید.

غذا های فیبردار

یکی دیگر از خوراکی های موثر در هضم بهتر غذا، غذا های فیبر دار می باشد.

درمجموع گفتیم که مصرف بی رویه آجیل باعث بروز مشکلات متعددی می شود. برای هضم آجیل می توان خوراکی های مختلف مانند زنجبیل، چای سبز و … را مورد استفاده قرار داد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *