آجیل چاق کننده و آجیل لاغر کننده کدامند؟

فهرست

آجیل لاغر کننده و چاق کننده به آجیل هایی گفته می‌شود که برای کاهش و افزایش وزن استفاده می‌گردند. آجیل به عنوان یکی از خوراکی های خوشمزه شناخته می‌شود که استفاده از آن با استقبال خوبی روبرو شده است. در این میان برخی از آجیل ها علاوه بر خواصی که دارند جهت کاهش وزن و افزایش وزن مصرف می‌شوند. به همین جهت در این مطلب می‌خواهیم به بررسی آجیل لاغر کننده و چاق کننده بپردازیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آیا آجیل ها می‌توانند افراد را لاغر یا چاق کنند؟

هر یک از آجیل ها با توجه به ترکیبات خود ممکن است دارای مقادیری چربی باشند. علاوه بر آن در برخی خشکبار ها مقدار زیادی کالری و پروتئین وجود دارد. به همین منظور استفاده از اینها می تواند باعث کاهش و افزایش وزن شود. همچنین شاید بخواهید بدانید مواد درون آجیل چیست؟ پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله مواد مغذی موجود در آجیل چیست؟ است.

بهتر است بدانید مصرف آجیل به صورت مرتب می‌تواند خواص زیادی را برای بدن به ارمغان آورد. یکی از خواصی که می توان برای آجیل نام برد کمک به کاهش و افزایش وزن است. این امر به راحتی با مصرف آجیل لاغر کننده و چاق کننده امکان پذیر خواهد بود.

امروزه معمولا افراد زیادی به دنبال روش های گوناگونی برای کاهش و افزایش وزن هستند. استفاده از برخی از این روش ها ممکن است مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد. به همین جهت یکی از مناسب ترین راه های موجود استفاده از آجیل لاغر کننده و چاق کننده است. اگر به دنبال کاهش یا افزایش وزن خود هستید استفاده از آجیل می تواند تاثیر زیادی در این امر داشته باشد.

معرفی آجیل لاغر کننده

همانطور که در بخش قبل عنوان گردید استفاده از آجیل می‌تواند باعث کاهش وزن شود. زیرا ترکیبات موجود در آجیل لاغر کننده بسیار مناسب برای سوخت و ساز بدن خواهد بود. برخی از انواع آجیل لاغر کننده شامل موارد زیر می باشند.

کاهش وزن با مصرف گردو

گردو به عنوان یک آجیل لاغر کننده پرطرفدار محسوب می‌گردد. گردو به عنوان منبعی غنی از چربی های اشباع نشده شناخته می شود. این چربی برای بهبود وضعیت قلب بسیار مفید بوده و می‌تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری نماید.

همچنین استفاده از گردو با توجه به مواد معدنی موجود در ترکیبات آن ‌می‌تواند باعث سلامتی بدن شود. تقریبا اکثر افراد از گردو به عنوان یک آجیل لاغر کننده همراه با خواص فراوان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که مصرف روزانه گردو می تواند باعث چربی سوزی شود. در نتیجه این چربی سوزی منجر به کاهش وزن شما خواهد شد. البته مصرف گردو باید به اندازه نیاز بدن صورت گیرد و استفاده زیاد از آن باعث چاقی خواهد شد.

کاهش وزن با مصرف پسته

آجیل لاغر کننده دیگری که مصرف آن تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد پسته است. پسته به عنوان یکی از آجیل های کم کالری شناخته شده که مصرف آن به صورت میان وعده صورت می‌گیرد.

شما می توانید با مصرف پسته بعنوان یک آجیل لاغر کننده،از وزن خود بکاهید.

یکی از خواص خوب پسته کمک به کاهش وزن و لاغری است. مصرف پسته به عنوان یک آجیل لاغر کننده می‌تواند باعث احساس سیری در افراد شود. در نتیجه این امر بدن مجبور به استفاده از منابع خود خواهد شد که در نهایت باعث لاغری می شود.

کاهش وزن با مصرف بادام درختی

بادام درختی یک آجیل لاغر کننده بوده که استفاده از آن در دراز مدت باعث کاهش وزن خواهد شد. این روز ها کمتر کسی پیدا می‌شود که شیفته بادام درختی نباشد. زیرا اآن در ترکیبات خود از انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف بهره می برد.

به همین جهت استفاده از بادام می‌تواند سبب سلامتی بدن و همچنین کاهش وزن شود. مصرف بادام به عنوان یک آجیل لاغر کننده می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. به همین جهت پیشنهاد می شود تا در صورت امکان بادام در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کاهش وزن با مصرف فندق

فندق به عنوان یک آجیل لاغر کننده محسوب شده که مصرف آن می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد. در ترکیبات فندق ماده معدنی به نام فیبر به وفور یافت می شود. ورود این ماده به بدن باعث بروز احساس سیری خواهد شد.

بنابراین استفاده از فندق گزینه مناسبی برای کاهش وزن بوده زیرا مصرف آن فیبر زیادی را وارد بدن می‌کند. در نتیجه بدن مجبور می شود تا از منابع داخلی خود استفاده کند. با این تفاسیر اگر به دنبال یک آجیل لاغر کننده خوب هستید فندق گزینه ایده آلی خواهد بود. البته استفاده از فندق باید به مقدار لازم برای بدن صورت گیرد و مصرف زیاد آن باعث چاقی خواهد شد.

فندق می تواند یک آجیل لاغر کننده باشد.

معرفی آجیل چاق کننده

آجیل چاق کننده به آجیل هایی گفته شده که مصرف آن ها باعث افزایش وزن خواهد شد. بهتر است بدانید هرگونه آجیل اگر به صورت زیاد مصرف شود باعث چاقی خواهد شد. این موضوع برای تمامی آجیل ها یکسان بوده زیرا همه آجیل ها درصدی از چربی را در ترکیبات خود دارند. اما در این میان تعدادی از آجیل های چاق کننده عبارتند از :

  • بادام زمینی
  • پسته
  • فندق
  • گردو
  • بادام هندی

همانطور که مشاهده می کنید اکثر آجیل های لاغر کننده در قسمت آجیل های چاق کننده موجود هستند. زیرا هر کدام از اینها درصد زیادی از چربی های سالم غیر اشباع را دارا هستند. علاوه بر آن وجود کالری بالا در ترکیبات این آجیل ها یکی دیگر از دلایل چاقی و اضافه وزن است؛ زیرا کالری وارد شده به بدن باید به روش های گوناگون استفاده شود. بنابراین اگر به دنبال افزایش وزن هستید پیشنهاد می شود تا مصرف آجیل چاق کننده را از یاد نبرید. در غیر این صورت بهتر است این گونه آجیل ها را به میزان مناسب و کافی استفاده نمایید.

در این مطلب در مورد انواع آجیل لاغر کننده و آجیل چاق کننده سخن گفتیم. شما بنا به مورد مصرف خود می توانید از هر کدام بصورت زیاد یا کم استفاده کنید. لطفا برای آگاهی دیگران، این مطلب را با آنها به اشتراک بگذارید. سالم و سلامت باشید !

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *